Jak sprawdzić szybkość ładowania strony?

Zbyt długi czas ładowania strony ma negatywny wpływ na SEO i doświadczenia użytkownika. W efekcie potencjalni klienci rezygnują z przeglądania treści i wybierają konkurencyjne usługi. Jaka jest optymalna szybkość ładowania strony i jak sprawdzić wynik swojej witryny?

Jak szybka powinna być strona www?

Wyniki badań wskazują, że optymalna prędkość ładowania strony internetowej to nie więcej niż 3 sekundy. Jeśli Twoja witryna ładuje się dłużej, potencjalni klienci tracą cierpliwość i szukają usług lub produktów na innej stronie www.

Strony internetowe, które ładują się zbyt długo, spotykają się również z nieprzychylnym odbiorem wyszukiwarki Google. W efekcie Twoja witryna spada na koniec wyników wyszukiwania i staje się niewidoczna dla odbiorców firmowej oferty.

prędkość strony www

Szybkość ładowania strony – narzędzia

Czas ładowania Twojej witryny wydaje się zdecydowanie za długi? Warto skorzystać z narzędzia, dzięki któremu uzyskasz precyzyjne wyniki.

Choć istnieje wiele metod mierzenia prędkości witryny, to najpopularniejszym rozwiązaniem jest Google PageSpeed Insights. Wystarczy wpisać adres firmowej strony www i kliknąć Analizuj:

narzędzie do analizowania prędkości strony internetowej

Otrzymasz ogólny wynik wydajności witryny na komputerach i urządzeniach mobilnych. Optymalne wartości mieszczą się w przedziale 90-100. Jeśli wydajność Twojej witryny jest niższa niż 90, oznacza to, że należy wdrożyć działania optymalizacyjne. Często problem może tkwić w nieodpowiednich wartościach wskaźników strony internetowej, takich jak np. CLS.

Podsumowanie

Jeśli niepokoi Cię prędkość ładowania Twojej strony, skorzystaj z Google PageSpeed Insights. Dzięki temu poznasz poziom wydajności swojej witryny oraz wartości konkretnych wskaźników. W efekcie dowiesz się również, co wymaga poprawy.

Potrzebujesz wsparcia przy optymalizacji witryny? W ramach bezpłatnej konsultacji przygotujemy dla Ciebie audyt strony internetowej i zaproponujemy strategię poprawy wydajności. Skontaktuj się z nami!

Czym jest CPC i jaka jest jego optymalna wartość? Sprawdź i popraw...

Czym jest Google Tag Manager i czy warto z niego korzystać? Poznaj...

Czym są archetypy marki i dlaczego właściwa strategia komunikacji...

Od tego, jak szybko ładuje się Twoja strona, zależy widoczność...