Jak sprawdzić szybkość ładowania strony?

Zbyt długi czas ładowania strony ma negatywny wpływ na SEO i doświadczenia użytkownika. W efekcie potencjalni klienci rezygnują z przeglądania treści i wybierają konkurencyjne usługi. Jaka jest optymalna szybkość ładowania strony i jak sprawdzić wynik swojej witryny?

Jak szybka powinna być strona www?

Wyniki badań wskazują, że optymalna prędkość ładowania strony internetowej to nie więcej niż 3 sekundy. Jeśli Twoja witryna ładuje się dłużej, potencjalni klienci tracą cierpliwość i szukają usług lub produktów na innej stronie www.

Strony internetowe, które ładują się zbyt długo, spotykają się również z nieprzychylnym odbiorem wyszukiwarki Google. W efekcie Twoja witryna spada na koniec wyników wyszukiwania i staje się niewidoczna dla odbiorców firmowej oferty.

prędkość strony www

Szybkość ładowania strony – narzędzia

Czas ładowania Twojej witryny wydaje się zdecydowanie za długi? Warto skorzystać z narzędzia, dzięki któremu uzyskasz precyzyjne wyniki.

Choć istnieje wiele metod mierzenia prędkości witryny, to najpopularniejszym rozwiązaniem jest Google PageSpeed Insights. Wystarczy wpisać adres firmowej strony www i kliknąć Analizuj:

narzędzie do analizowania prędkości strony internetowej

Otrzymasz ogólny wynik wydajności witryny na komputerach i urządzeniach mobilnych. Optymalne wartości mieszczą się w przedziale 90-100. Jeśli wydajność Twojej witryny jest niższa niż 90, oznacza to, że należy wdrożyć działania optymalizacyjne. Często problem może tkwić w nieodpowiednich wartościach wskaźników strony internetowej, takich jak np. CLS.

Podsumowanie

Jeśli niepokoi Cię prędkość ładowania Twojej strony, skorzystaj z Google PageSpeed Insights. Dzięki temu poznasz poziom wydajności swojej witryny oraz wartości konkretnych wskaźników. W efekcie dowiesz się również, co wymaga poprawy.

Potrzebujesz wsparcia przy optymalizacji witryny? W ramach bezpłatnej konsultacji przygotujemy dla Ciebie audyt strony internetowej i zaproponujemy strategię poprawy wydajności. Skontaktuj się z nami!

Umowę można podpisać za pomocą profilu zaufanego. Upewnij się że...

Jak dodać informację dotyczącą RODO na swój fanpage? Sprawdź...

Jaki jest koszt dedykowanej aplikacji? Dowiedz się, co wpływa na cenę...

Jak rozpocząć działania reklamowe w Google Ads? Sprawdź i zacznij...