User Generated Content – co to?
Jak sama nazwa wskazuje są to treści wytwarzane przez użytkownika. Przykładem UGC są opinie, jakie klienci Twojej firmy wystawiają w wielu różnych miejscach przestrzeni online. Jak to wygląda w praktyce i jakie jeszcze treści tworzą userzy?
Content generowany przez userów
Treści tworzone przez klientów Twojej firmy, takie jak opinie, które userzy zamieszczają w wizytówce Google, bezpośrednio na stronie internetowej lub na portalach zewnętrznych, to prawdopodobnie najpowszechniejsza forma UGC.
Tego rodzaju content często pozytywnie wpływa na pozycjonowanie stron. Wzmacnia również autentyczność firmy, skutecznie zbijając jedną z najczęstszych obiekcji klientów: „Czy ta firma w ogóle istnieje?”
Inne przykłady UG content to również:
- komentarze na stronie www,
- posty i komentarze w social mediach,
- zdjęcia produktów lub miejsc (przede wszystkim branża HoReCa),
- dyskusje na forach internetowych.
User Generated Content – co to oznacza dla Twojej firmy?
Przede wszystkim wzrost autentyczności firmy i większą widoczność w sieci, co przekłada się również na większą liczbę klientów. Warto oczywiście dbać o wysoką jakość świadczonych usług i produktów oraz o dobrą widoczność w Google, aby pozyskiwać jak najwięcej pozytywnych opinii.
Jeśli chcesz rozpocząć budowę widoczności w Google lub nie wiesz, jak najlepiej wyeksponować oceny klientów, zapraszamy do współpracy. Proponujemy bezpłatną analizę na start. Skontaktuj się z nami!