Firma handlowa związana z branżą wyposażenia wnętrz zdecydowała się na stworzenie własnej strony internetowej i profesjonalną kampanię reklamową. Efekt? Wzrost sprzedaży o 24% już w pierwszym miesiącu po realizacji projektu.
Działalność firmy przed realizacją
Przed rozpoczęciem współpracy nad projektem działalność firmy koncentrowała się głównie na platformie typu e-commerce. Zyski, jakie przynosiła sprzedaż produktów, nie były wystarczające dla realizacji celów przedsiębiorstwa.
Problemu nie stanowił oferowany produkt, ale sposób jego prezentacji na platformie, której możliwości są ograniczone. Brak indywidualnego projektu, który pozwoliłby przedstawić ofertę w oryginalny sposób, sprawiał, że klienci nie dostrzegali oczywistych korzyści.
Charakterystyka produktów na platformie wymagała gruntownego odświeżenia. W niektórych miejscach brakowało opisów, w innych atrakcyjnej treści, dostosowanej do mechanizmów wykorzystywanych przez wyszukiwarki internetowe. Firma nie mogła osiągać oczekiwanych zysków, ponieważ klienci często nie mieli pojęcia o produktach, które oferuje.
Unikalny projekt strony i wzrost sprzedaży
Po zapoznaniu się z oczekiwaniami firmy i ustaleniu szczegółów współpracy zaczęliśmy działać. Pierwszym krokiem była analiza rynku – zapoznanie się z konkurencyjnymi ofertami. Dzięki temu mogliśmy precyzyjnie zidentyfikować problem i zaproponować konstruktywne rozwiązanie.
Na początku poświęciliśmy dużo uwagi opisom produktów. Stworzyliśmy unikalne treści, dostosowane do grupy docelowej i widoczne w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu zainteresowanie klientów znacznie wzrosło.
Kolejnym krokiem było zaprojektowanie indywidualnej strony internetowej zaopatrzonej w atrakcyjne interaktywne dodatki i bogatej w usprawnienia z zakresu obsługi klienta. Dzięki profesjonalnej kampanii reklamowej powiększyło się grono klientów. Po wdrożeniu projektu już w pierwszym miesiącu nastąpił znaczny wzrost sprzedaży – aż o 24%.
Podsumowanie
Sprzedaż za pośrednictwem platformy e-commerce oraz brak właściwie skonstruowanych opisów produktów, utrudniał firmie z branży wnętrzarskiej realizację celów sprzedażowych. Projekt nowoczesnej, dostosowanej do potrzeb przedsiębiorstwa witryny oraz pełna optymalizacja SEO, w bardzo krótkim czasie poskutkowały zwiększeniem sprzedaży – o 24%.
Dzięki rozpoczęciu niezależnej działalności firma dokonała całkowitej redukcji prowizji sprzedażowych i zbudowała silną pozycję na rynku.