Otwarcie sklepu internetowego – jak zacząć?

Własny sklep internetowy przewyższa zewnętrzne platformy sprzedażowe niemalże pod każdym względem. Z poziomu sklepu możesz prowadzić zaawansowane działania SEO, dzięki którym dotrzesz do szerokiego grona klientów i zwiększysz rozpoznawalność marki. Jak otwarcie sklepu internetowego wygląda w praktyce?

Hosting, domena i odpowiedni system CMS

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia własnej działalności sprzedażowej online jest wybór hostingu, czyli serwera, na którym będzie znajdował się Twój sklep. Nie musisz przy tym martwić się nadmiernymi kosztami – mieszczą się one w przedziale od kilku do kilkudziesięciu złotych miesięcznie.

Poza hostingiem sklep internetowy potrzebuje również własnej domeny. Mowa oczywiście o nazwie, która będzie wyświetlana w adresie URL prowadzącym do Twojej witryny.

Po zaopatrzeniu się w domenę i hosting przychodzi czas na wybór optymalnego oprogramowania CMS, czyli systemu do zarządzania treścią na stronie internetowej. Najpopularniejsze rozwiązania to moduł WooCommerce (w systemie WordPress) oraz darmowy system PrestaShop.

sklep internetowy otwarcie

Analiza konkurencji i strategia marketingowa

Zanim zlecisz projektowanie sklepu internetowego doświadczonemu programiście, przeprowadź analizę konkurencji. Dzięki temu dowiesz się, jakie rozwiązania stosują sklepy, które znajdują się na początku wyników wyszukiwania Google.

Zwróć uwagę na rozkład kategorii produktowych i nazwy samych produktów. Oczywiście zarówno nazwy kategorii, jak i produktów powinny powstać na podstawie analizy słów kluczowych. To bardzo ważne, jeśli chcesz, aby Twój sklep był widoczny w Internecie.

Otwarcie sklepu internetowego oznacza ponadto wdrożenie nowoczesnych modułów płatności i dostaw. Warto pomyśleć również o atrakcyjnym konfiguratorze produktu, dzięki któremu zwiększysz sprzedaż. Nie wiesz, jakie rozwiązanie wybrać dla swojego biznesu? Chętnie udzielimy Ci profesjonalnej porady. Umów się na bezpłatną konsultację przygotujemy dla Ciebie analizę konkurencji i strategię działania zupełnie za darmo!

Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem współpracy nad dedykowaną...

Jak wybrać skuteczną firmę SEO? Sprawdź, na co zwrócić uwagę!

Jaka jest odpowiednia szybkość strony internetowej i co na nią...

Różnica między B2B a B2C jest kluczowa w kontekście marketingu....