SEO SEM – co to oznacza i kto powinien zwrócić na nie szczególną uwagę? Poznaj definicję tych terminów i zacznij świadomie rozwijać swoją działalność online.
SEM – marketing internetowy
Marketing internetowy jest kluczowym wskaźnikiem sukcesu niezależnie od branży. Sprzedaż na szeroką skalę, rozbudowa grona użytkowników i budowa silnej pozycji w branży – wszystko to jest możliwe dzięki internetowym działaniom promocyjnym.
SEM (Search Engine Marketing) to właśnie marketing online prowadzony w wyszukiwarce internetowej, przede wszystkim w Google. Wyróżniamy dwa typy działań SEM – PPC, związany z płatnymi kampaniami reklamowymi oraz SEO, czyli Search Engine Optimization.
SEO – optymalizacja stron www
SEO to optymalizacja sklepów internetowych i stron www na potrzeby wyszukiwarki Google. Właśnie w tym miejscu potencjalni klienci poszukują produktów i usług.
Nazywając w odpowiedni sposób sprzedawane produkty, tworząc opisy dla wyszukiwarki i publikując treści, w których odpowiadasz na pytania użytkowników Google, docierasz do swoich odbiorców. Sama obecność sklepu w wyszukiwarce Google nic nie kosztuje.
Na SEO składa się oczywiście wiele innych czynników takich jak chociażby odpowiednia prędkość ładowania strony www. Dlatego każdą optymalizację SEO należy rozpocząć od audytu witryny, aby rozwiązać ewentualne trudności z dostosowaniem strony do standardów wyszukiwarki. Jeśli chcesz rozpocząć internetowe działania marketingowe, skontaktuj się z nami!