Pozycjonowanie long tail – czym jest?

(16)

Internauci korzystają z wyszukiwarki Google na wiele różnych sposobów. Niektórzy chcą wstępnie zorientować się w danym obszarze, inni dokładnie wiedzą, jakich usług i produktów poszukują. Dlatego w działaniach SEO ważna jest odpowiednia dywersyfikacja fraz kluczowych, w tym również pozycjonowanie long tail. Czym jest ta forma SEO?

Frazy kluczowe „z długim ogonem”

Pozycjonowanie strony z naciskiem na long tail oznacza wykorzystywanie rozbudowanych fraz kluczowych. Użytkownicy, którzy dokładnie wiedzą, jaki produkt chcą zakupić oraz ci, którzy szukają rozwiązania konkretnego problemu, wpisują do wyszukiwarki Google tak zwane frazy długiego ogona. Przykłady takich fraz to:

  • niebieskie spodnie damskie dzwony w kwiaty,
  • czy warto inwestować w pozycjonowanie strony internetowej,
  • jaką agencję marketingu internetowego wybrać.

Pozycjonowanie na frazy długiego ogona polega na wykorzystaniu tego rodzaju fraz na stronie www. Odbywa się to przede wszystkim poprzez zamieszczenie fraz długiego ogona w różnych formatach contentu, na przykład artykułach blogowych, opisach produktów, opisach kategorii i nie tylko.

pozycjonowanie long tail co to

Czy warto stosować frazy long tail?

Badania pokazują, że ponad połowa konsumentów wpisuje do wyszukiwarki internetowej frazy równe lub dłuższe trzem słowom. Jest to sugestia, że warto uwzględnić long tail w swojej strategii SEO. Ponadto frazy tego typu są zazwyczaj o wiele mniej konkurencyjne – charakteryzują się niską wartością SEO Difficulty. Oznacza to, że dzięki frazom długiego ogona można szybko pojawić się na wysokiej pozycji w wynikach Google. Oczywiście nie należy przy tym rezygnować z pozycjonowania fat head, które polega na wykorzystywaniu krótkich, ogólnych fraz (spodnie damskie, strona internetowa itp.)

Niestety samo zamieszczenie na stronie www odpowiednio dobranych fraz nie wystarczy. Zarówno pozycjonowanie na frazy długiego ogona, jak i fat head wiąże się z koniecznością odpowiedniej optymalizacji contentu. Słowa kluczowe muszą być właściwie rozmieszczone w tekście, a treść powinna odpowiadać potrzebom i problemom Twoich potencjalnych klientów. W przeciwnym razie zamiast współczynnika konwersji wzrośnie współczynnik odrzuceń.

Potrzebujesz indywidualnej strategii SEO i profesjonalnych treści na swoją stronę internetową? Skontaktuj się z nami!

Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem współpracy nad dedykowaną...

Jak wybrać skuteczną firmę SEO? Sprawdź, na co zwrócić uwagę!

Jaka jest odpowiednia szybkość strony internetowej i co na nią...

Różnica między B2B a B2C jest kluczowa w kontekście marketingu....