Dropshipping – co to oznacza?

(16)

Coraz bardziej popularnym rozwiązaniem wykorzystywanym w sektorze e-commerce jest dropshipping – co to znaczy i czy warto zdecydować się na taką formę prowadzenia sprzedaży? Jak to wygląda w praktyce? Przedstawiamy definicję tego terminu i kilka cennych wskazówek dla właścicieli sklepów internetowych.

Charakterystyka dropshippingu

Dropshipping to typ modelu sprzedażowego, w ramach którego sprzedawca posiadający sklep internetowy decyduje się na rodzaj outsourcingu w obszarze realizacji zamówień. Oznacza to przekazanie zewnętrznej firmie obowiązków związanych z magazynowaniem, konfekcjonowaniem i wreszcie z wysyłką produktów do klienta.

W praktyce wiąże się to z koniecznością połączenia witryny sprzedażowej z magazynem lub hurtownią. W takiej sytuacji właściciele sklepów internetowych potrzebują nowoczesnego modułu, dzięki któremu możliwa będzie między innymi bieżąca aktualizacja stanów magazynowych.

dropshipping jak

Model dropshippingowy – czy warto?

Model dropshippingowy jest wygodną formą organizowania sprzedaży online. Wszystko dlatego, że przedsiębiorca nie musi absorbować swojej uwagi procesem realizacji zamówienia. Zyskuje w ten sposób więcej czasu na rozwój działalności e-commerce.

Sprzedawcy funkcjonujący na zasadzie dropshippingu nie muszą zatem zatrudniać pracowników odpowiadających za konfekcjonowanie i dostawy produktów. Wygenerowane w ten sposób oszczędności mogą przeznaczyć na optymalizację sklepu internetowego oraz budowę widoczności w wyszukiwarce Google.

Jeśli zamierzasz wdrożyć model dropshippingu i chcesz połączyć sklep internetowy z magazynem bądź hurtownią, służymy wsparciem. Zainstalujemy w Twoim sklepie wszystkie wymagane moduły lub stworzymy dla Ciebie indywidualne, dedykowane rozwiązanie. Skontaktuj się z nami!

Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem współpracy nad dedykowaną...

Jak wybrać skuteczną firmę SEO? Sprawdź, na co zwrócić uwagę!

Jaka jest odpowiednia szybkość strony internetowej i co na nią...

Różnica między B2B a B2C jest kluczowa w kontekście marketingu....