CTA – czym jest i kiedy je stosować?

(16)

Strony internetowe, sklepy i treści tworzone w płatnych systemach reklamowych muszą zachęcać użytkowników do podjęcia pożądanego działania. Taką funkcję pełni CTA. Czym jest i w jaki sposób należy je wykorzystywać?

Call To Action, czyli wezwanie do działania

Rozwinięcie tytułowego skrótu to Call To Action, czyli wezwanie do podjęcia działania. W praktyce jest to najczęściej przycisk, który znajduje się w wielu różnych miejscach firmowej bądź sprzedażowej witryny.

Wezwanie do akcji przyjmuje wiele różnych postaci. Oto kilka przykładów:

  • Zadzwoń
  • Zapoznaj się z ofertą,
  • Dodaj do koszyka,
  • Kup teraz.

Skuteczność wezwania do działania potwierdzają liczne wyniki badań. Jak wskazuje Paldesk, wzrost konwersji nawet o 120% to efekt zastosowania Call To Action.

cta na stronie

Kiedy stosować wezwanie do działania?

Call To Action znajduje zastosowanie niemalże we wszystkich formatach contentu. Warto zamieścić je wszędzie tam, gdzie zależy nam na konwersji. Przykładem jest sekcja kontaktowa na stronie internetowej, czy przycisk na stronie głównej kierujący użytkownika do sekcji z ofertą. Przy czym należy pamiętać, aby nie przytłoczyć odbiorcy zbyt dużą liczbą przycisków.

Wezwanie do działania ma kluczowe znaczenie w przypadku landing page. Dobrą praktyką jest zamieszczenie kilku Call To Action w różnych sekcjach strony lądowania. CTA jest również obowiązkowym elementem reklam tekstowych w Google Ads oraz meta opisów dla wyszukiwarek.

Oczywiście efekt będzie zależny od tego, w jaki sposób wykorzystasz potencjał tego elementu. Wezwanie do działania musi być atrakcyjne i odpowiednio umiejscowione w tekście. Zawsze należy dbać również o interesujący, prosty w odbiorze i merytoryczny content na stronie internetowej. Potrzebujesz konsultacji w sprawie Call to Action? Skontaktuj się z nami!

Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem współpracy nad dedykowaną...

Jak wybrać skuteczną firmę SEO? Sprawdź, na co zwrócić uwagę!

Jaka jest odpowiednia szybkość strony internetowej i co na nią...

Różnica między B2B a B2C jest kluczowa w kontekście marketingu....