Jak przekazać dostęp do Google Search Console?

(16)

Usługa Google Search Console służy do śledzenia ruchu organicznego, który jest istotny w obszarze monitorowania efektów pozycjonowania. Jak udostępnić konto GSC naszym specjalistom?

Przejście do usługi Search Console

Usługa jest dostępna tutaj. W pierwszym kroku klikamy przycisk „Rozpocznij”.

Google Search Console

Konfiguracja usługi Google SC

Jeśli usługa GSC nie jest skonfigurowana, to zwykle my to robimy, ale – jako ciekawostka – aby to zrobić, należy wybrać opcję „Dodaj usługę”.

Usługa Google Search Console

Teraz można dodać usługę przez prefiks adresu URL. Adres należy wpisać z wersją „https” na początku (nie „http”) oraz bez „www”. Następnie klikamy „Dalej”.

Następnie pojawi się okienko, w którym wybieramy metody weryfikacji. Jest ich kilka, ale skupimy się na najpopularniejszej, czyli wgraniu pliku na serwer.

W pierwszej kolejności należy pobrać plik [1]. Następnie należy wgrać ten plik do głównego katalogu strony internetowej (jeśli przesyłamy go komuś, to dobrą praktyką jest skompresowanie go przed wysyłką do formatu .7z lub .zip, ponieważ zdarza się, że zabezpieczenia programów mailowych mogą go zmodyfikować i uszkodzić). Kolejnym krokiem jest kliknięcie przycisku „Weryfikuj” [2] oraz „Wykonano” [3].

Jeśli proces weryfikacji przebiegł pomyślnie, to pojawi się stosowny komunikat:

Dodanie uprawnień

W celu dodania użytkowników należy najpierw wybrać usługę (czyli stronę, której dotyczą statystyki – pierwsza pozycja od góry w lewym menu). Drugim krokiem jest przejście do sekcji „Ustawienia” [1] (w tym samym menu z lewej strony), a następnie wybór opcji „Użytkownicy i uprawnienia” [2].

Następnie należy kliknąć „Dodaj użytkownika” [1] oraz uzupełnić adres e-mail [2] oraz nadać uprawnienia „Pełne” [3].

Gotowe! W razie jakichkolwiek problemów z Google Search Console skontaktuj się z nami!

Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem współpracy nad dedykowaną...

Jak wybrać skuteczną firmę SEO? Sprawdź, na co zwrócić uwagę!

Jaka jest odpowiednia szybkość strony internetowej i co na nią...

Różnica między B2B a B2C jest kluczowa w kontekście marketingu....