Monitorowanie zachowań użytkowników na stronie internetowej jest niezwykle ważne. W tym kontekście należy zwrócić szczególną uwagę na współczynnik odrzuceń Google Analytics. O czym informują nas tego rodzaju dane?
Bounce rate – co oznacza?
Współczynnik odrzuceń określany jest często również jako bounce rate. Informuje on o liczbie odwiedzin strony internetowej, w przypadku których nie doszło do podjęcia żadnych dalszych działań. Mowa tutaj o braku jakiejkolwiek inicjatywy ze strony użytkownika, takiej jak przejście do kolejnej podstrony (zakładka z ofertą, realizacjami, blogiem) lub działań powodujących konwersję (dokonanie rejestracji, zakup produktu itd.).
Jeśli zdecydowana większość Twoich użytkowników odwiedza stronę www i błyskawicznie ją zamyka lub pozostaje na niej przez dłuższy czas i nie wykonuje żadnych działań, to Twój bounce rate będzie wysoki.
Jak zminimalizować bounce rate?
Posiadasz landing page lub rozbudowaną witrynę, z poziomu której mają realizować się konwersje, a Twój bounce rate jest niepokojąco wysoki? Pierwszy krok do rozwiązania tego problemu to kompleksowy audyt strony internetowej. Dzięki niemu dowiesz się, jakie są powody dużej liczby odrzuceń.
Powodem wysokiego bounce rate może być zbyt niska prędkość strony internetowej. Jeżeli Twoja witryna ładuje się dłużej niż 3 sekundy, to musisz koniecznie popracować nad poprawą tego wyniku. Inaczej użytkownicy będą rezygnować z realizacji działań na Twojej stronie www. Przyczyny mogą być bardzo różne – od nieintuicyjnego rozkładu podstron, poprzez niedziałające przyciski, aż po treść, która wprowadza użytkownika w błąd.
Chcesz zredukować bounce rate Google Analytics? Przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt strony www. Skontaktuj się z nami!