Konwersja na stronie internetowej – czym jest?

Czym jest konwersja i jak ją śledzić?

Będąc właścicielem strony internetowej lub osobą zajmującą się jej prowadzeniem, z pewnością nie raz spotkałeś się z pojęciem konwersji. Jest ona jednym z najważniejszych wskaźników, za pomocą których możemy zmierzyć sukces, jaki odniosła nasza witryna.

Najprościej rzecz ujmując, możemy powiedzieć, że konwersja na stronie internetowej to współczynnik wykonanych przez użytkownika pożądanych akcji na stronie w stosunku do ilości unikalnych odwiedzin naszej witryny. Jeżeli jednak w dalszym ciągu potrzebujesz słownikowej definicji, można taką znaleźć w dziale pomocy Google – Konwersja: definicja.

Jak monitorować konwersję?

W prowadzeniu witryny niezmiernie ważne jest systematyczne sprawdzanie konwersji na stronie. Analizując ją, zwłaszcza w okresie nanoszenia zmian, możemy określić efekty, jakie przyniosły wprowadzone modyfikacje. Możemy dowiedzieć się, czy zmiany, które zostały zaimplementowane, sprawdzają się. Możemy również odnotować sytuacje, w których zmiany negatywnie wpływają na odbiór strony internetowej przez użytkownika.

Jak śledzić konwersję? Nic prostszego! Wystarczy skorzystać z darmowych, dostępnych dla każdego narzędzi takich jak Analytics oferowany przez Google.

konwersja na stronie internetowej

Wysoki wskaźnik oznacza pozytywny odbiór witryny

Nie będzie niczym odkrywczym stwierdzenie, że wysoki wskaźnik konwersji świadczy o dobrze zaprojektowanej i profesjonalnie wykonanej witrynie. Analizując wyznaczone cele, możemy przede wszystkim określić stopień, w jakim użytkownik jest w stanie poprawnie poruszać się po naszej stronie www.

Z kolei w przypadku sklepów internetowych monitorowanie konwersji pozwala na sprawdzenie, ile osób przeglądało dany produkt. Przydatne jest również obserwowanie, ile osób odwiedziło dany sklep po to, aby zapoznać się z jego ofertą przed wizytą w sklepie stacjonarnym.

Realizację podanych celów możemy badać praktycznie bez ograniczeń. Może być to rejestracja w serwisie, dokonanie zakupu w sklepie internetowym, zapisanie się do newslettera lub po prostu utrzymanie użytkownika jak najdłużej na naszej stronie internetowej.

Bez względu na określony przez nas zamiar, jesteśmy w stanie śledzić drogę, jaką przebył użytkownik. Drogę od momentu pierwszej wizyty, do momentu wykonania czynności, które obraliśmy jako cel danej konwersji. Możemy również zidentyfikować działania, które odwracały uwagę odbiorcy w trakcie przeglądania witryny lub też elementy, z którymi użytkownik wszedł w interakcję zaraz przed opuszczeniem strony.

Porada: Sprawdź, jak przesyt treści wpływa na odbiór Twojej witryny!

Konwersja na stronie internetowej – jak ją skutecznie kontrolować?

Bardzo ważne jest, aby w przypadku wprowadzania zmian na stronie monitorować konwersję niezależnie od skali modyfikacji, którym uległa nasza witryna. Badania z zakresu UX (z ang. User Experience – Doświadczenie użytkownika) wykazały, że pozornie proste, sprowadzające się do edycji kilku wyrazów zmiany są w stanie zapewnić nawet 20% więcej interakcji z danym elementem witryny.

Analizując konwersję, możemy poznać przyczyny niskiego ruchu na stronie internetowej. Jak wiadomo, identyfikacja źródła problemu to pierwszy krok do zniwelowania trudności. Powodzenia!

Konfigurator produktu prowadzi do zwiększenia sprzedaży i pozwala...

Jak przeprowadzić opłacalną kampanię reklamową? Poznaj narzędzia...

Aplikacja natywna, PWA, TWA... ...

Kontrolowanie poziomu wskaźnika CLS jest niezwykle ważne w kontekście...