Kup teraz! Zadzwoń do nas! Czyli Call To Action w praktyce

Przyciski Call To Action w zależności od przeznaczenia strony mogą pełnić różne funkcje. Bez znaczenia natomiast jest, czy będzie to sprzedaż kolejnego produktu, pozyskanie klienta dla naszych usług czy kolejna osoba dla naszego newslettera. CTA jest głównym elementem, który wraz z kuszącą ofertą nakłania użytkownika do podjęcia decyzji. Stanowi pewnego rodzaju formę podpowiedzi, której oczekuje użytkownik – podpowiedzi, która zasugeruje mu, że będzie to właściwa decyzja.

call to action

Jak więc sprawić, by przycisk CTA był skuteczny i spełniał swoje podstawowe, a zarazem najważniejsze zadanie?

Wygląd i umiejscowienie

To bardzo ważne, aby zadbać o wygląd przycisku CTA (Call To Action), chociaż jego design powinien iść w parze ze stylistyką witryny. Jednakże typowy, standardowy wygląd nie przyciągnie uwagi użytkownika. Szata graficzna CTA powinna odróżniać go od pozostałych przycisków znajdujących się na stronie internetowej.

Jednym ze wzorców stosowanych podczas tworzenia Call To Action jest kontrastujący, zahaczający wręcz o negatyw kolor tła przycisku. Pozwoli to nie tylko zapewnić odpowiedni poziom widoczności, ale także zwrócić uwagę użytkownika na pożądany przez nas element. Dodatkowo warto wykluczyć z powszechnego użycia kolor, który będzie służył jedynie skupieniu uwagi użytkownika na najważniejszym elemencie strony.

Jak powinno wyglądać CTA

Z pozoru tak mało istotna kwestia, jak ułożenie przycisku Call To Action jest ważnym czynnikiem decydującym o skuteczności. Optymalna przestrzeń dla CTA to z pewnością nagłówek strony. Nagłówek staje się widoczny zaraz po załadowaniu witryny – w ten sposób jej zawartość jest dostępna na pierwszy rzut oka, bez konieczności przewijania widoku. Właśnie takie umiejscowienie ma zdecydowanie więcej wyświetleń niż przycisk na dole strony, w miejscu, do którego użytkownik może nawet nie trafić.

Pierwsze wrażenie... ale co dalej?

Gdy użytkownik dotrze do wezwania i zauważy nasze CTA, warto mu systematycznie o nim przypominać. Mowa tu o animacji, która zapobiegnie utracie uwagi.

Aby skutecznie utrzymywać uwagę, warto zastanowić się nad tym, co usypia czujność użytkownika. Przede wszystkim jest to monotonia i brak dynamiki – statyczna, pozbawiona ruchu strona z pewnością nie przyciągnie uwagi naszego odbiorcy.

Jak więc wykorzystać to na swoją korzyść? Dobrą praktyką jest zamieszczenie animacji pulsującego przycisku, który z pewnością wpadnie w oko każdego użytkownika. Dodatkowo, aby przeciwdziałać monotonii, można uruchamiać animację w nieregularnych odstępach czasu, dzięki czemu zostanie przełamana bariera przewidywalności na naszej stronie internetowej.

Sprawdzony tekst, czy własna koncepcja?

Tekst znajdujący się na przycisku Call To Action to jeden z kluczowych parametrów decydujących o jego skuteczności. Jak wiadomo, mechanizm CTA jest obecny na stronach internetowych i reklamach już od dłuższego czasu. Niesie to ze sobą masę utartych i sprawdzonych szablonów, z których można skorzystać. W większości przypadków lepszym rozwiązaniem, które pozwoli zaoszczędzić czas, będzie skorzystanie z gotowego tekstu. Czy warto więc podejmować ryzyko i wymyślać koło na nowo?

CTA w sklepie internetowym

Tworzenie własnego tekstu dla przycisku Call To Action ma sens tylko wtedy, gdy będzie on spersonalizowany pod kątem naszej witryny. Taka personalizacja może opierać się na przekształceniu fragmentu treści – tak, aby upodobnić CTA do nazwy naszej firmy lub jej logo. Stworzenie unikatowego tekstu pozwoli nie tylko wyróżnić przycisk, ale także zaintrygować klienta i skłonić go do konkretnej akcji – na przykład do złożenia zamówienia.

Na koniec drobna dygresja. Jeżeli podobnie jak w przypadku CTA nie masz pomysłu na nazwę domeny, możesz zapoznać się z naszym materiałem o wyborze domen dla stron internetowych. Powodzenia!

Jakie wymiary powinno mieć facebookowe zdjęcie w tle w 2024 roku?...

Dlaczego warto zdecydować się na usługi projektowania graficznego?...

Jak zacząć działania SEO? Podstawą jest oczywiście odpowiednio...

Na czym polega współpraca z doświadczoną agencją marketingową?...