Szybkość strony internetowej musi być odpowiednia nie tylko ze względu na doświadczenie użytkownika, ale również w kontekście SEO. Jaka powinna być i od czego zależy szybkość witryny? Przedstawiamy garść praktycznych informacji na ten temat.
Czynniki wpływające na szybkość witryny
Każda firma inwestująca w pozycjonowanie stron powinna poświęcić uwagę również technicznym aspektom SEO. Zbyt wolno ładująca się strona internetowa jest jednym z takich technicznych aspektów, który odbija się negatywnie na efektach działań SEO. Dlatego należy jak najszybciej poprawić ten wskaźnik.
Czynniki, które wpływają na szybkość witryny to:
- nieodpowiednie pliki graficzne,
- niewłaściwy kod strony,
- brak certyfikatu SSL,
- nadmierna liczba pluginów,
- i nie tylko.
Rozwiązanie wielu z tych problemów wymaga zazwyczaj profesjonalnego wsparcia informatycznego i jest kluczowe w kontekście budowania pozycji w popularnej wyszukiwarce Google.
Optymalna szybkość strony internetowej
Wielu właścicieli witryn może zaskoczyć fakt, że strona internetowa powinna ładować się maksymalnie do 3 sekund. Dłuższy czas ładowania witryny prowadzi do tego, że użytkownicy opuszczają ją, zanim wyświetli się jakakolwiek firmowa oferta lub widok produktów w sklepie internetowym, co oczywiście odbija się negatywnie na liczbie konwersji.
Szybkość swojej strony możesz sprawdzić w PageSpeed Insights. Dzięki temu dowiesz się, czy Twoja witryna ładuje się w odpowiednim czasie – zarówno na komputerach, jak i telefonach komórkowych.
Potrzebujesz wsparcia w sprawdzeniu, jaka jest szybkość Twojej strony internetowej lub chcesz poprawić ten wskaźnik? Nasi programiści i specjaliści SEO służą pomocą. Skontaktuj się z nami!