Porzucone koszyki w e-commerce – co z nimi zrobić?

Porzucone koszyki to problem, z którym borykają się sklepy internetowe w wielu różnych branżach. Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków i sprawić, aby klienci finalizowali zakup?

Wzrost porzuconych koszyków

Ogólnie rzecz ujmując, rozwiązaniem problemu z porzuconymi koszykami jest umiejętnie prowadzony marketing internetowy, w tym przypadku najczęściej remarketing. Zanim jednak wdrożysz działania remarketingowe, warto przeprowadzić audyt i sprawdzić, czy nie jest to problem natury technicznej lub niski poziom UX (User Experience).

Przyczyną dużej liczby porzuconych koszyków może być niepoprawnie działający moduł płatności, sklep niedostosowany do urządzeń mobilnych, a nawet sama treść znajdująca się na stronach związanych z finalizacją zakupu. Powodem mogą być też formy płatności, które nie budzą zaufania klienta – np. umieszczanie jako jedynej dostępnej formy płatności przelewu na rachunek bankowy.

porzucone koszyki sklep internetowy

Porzucone koszyki a remarketing

Co w sytuacji, gdy od strony technicznej wszystko jest w porządku? Gdy Twój sklep oferuje duży wybór bezpiecznych form płatności, a treść zachęca do finalizacji zakupu? Wówczas warto wdrożyć działania remarketingowe. Dzięki nim dotrzesz do odbiorców, którzy porzucili koszyk.

Jak wskazuje WebFX, współczynnik konwersji zwiększa się nawet o ponad 160% dzięki remarketingowi. Nie prowadzisz jeszcze działań reklamowych? Warto zacząć od kampanii produktowej, która jest wysoce skuteczna w przypadku sektora e-commerce.

Borykasz się z problemem dużej liczby porzuconych koszyków? Chętnie przeanalizujemy działanie Twojego sklepu internetowego, rozwiążemy ewentualne usterki i wdrożymy profesjonalną kampanię Google Ads. Dzięki temu zmniejszysz liczbę porzuconych koszyków i zwiększysz sprzedaż produktów. Skontaktuj się z nami!

Instrukcja podpisywania umowy online. Sprawdź i ekspresowo podpisuj...

Jak dodać informację dotyczącą RODO na swój fanpage? Sprawdź...

Jaki jest koszt dedykowanej aplikacji? Dowiedz się, co wpływa na cenę...

Jak rozpocząć działania reklamowe w Google Ads? Sprawdź i zacznij...