Porzucone koszyki to problem, z którym borykają się sklepy internetowe w wielu różnych branżach. Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków i sprawić, aby klienci finalizowali zakup?
Wzrost porzuconych koszyków
Ogólnie rzecz ujmując, rozwiązaniem problemu z porzuconymi koszykami jest umiejętnie prowadzony marketing internetowy, w tym przypadku najczęściej remarketing. Zanim jednak wdrożysz działania remarketingowe, warto przeprowadzić audyt i sprawdzić, czy nie jest to problem natury technicznej lub niski poziom UX (User Experience).
Przyczyną dużej liczby porzuconych koszyków może być niepoprawnie działający moduł płatności, sklep niedostosowany do urządzeń mobilnych, a nawet sama treść znajdująca się na stronach związanych z finalizacją zakupu. Powodem mogą być też formy płatności, które nie budzą zaufania klienta – np. umieszczanie jako jedynej dostępnej formy płatności przelewu na rachunek bankowy.
Porzucone koszyki a remarketing
Co w sytuacji, gdy od strony technicznej wszystko jest w porządku? Gdy Twój sklep oferuje duży wybór bezpiecznych form płatności, a treść zachęca do finalizacji zakupu? Wówczas warto wdrożyć działania remarketingowe. Dzięki nim dotrzesz do odbiorców, którzy porzucili koszyk.
Jak wskazuje WebFX, współczynnik konwersji zwiększa się nawet o ponad 160% dzięki remarketingowi. Nie prowadzisz jeszcze działań reklamowych? Warto zacząć od kampanii produktowej, która jest wysoce skuteczna w przypadku sektora e-commerce.
Borykasz się z problemem dużej liczby porzuconych koszyków? Chętnie przeanalizujemy działanie Twojego sklepu internetowego, rozwiążemy ewentualne usterki i wdrożymy profesjonalną kampanię Google Ads. Dzięki temu zmniejszysz liczbę porzuconych koszyków i zwiększysz sprzedaż produktów. Skontaktuj się z nami!