Nie jest tajemnicą, że większość interakcji między firmą a klientami rozpoczyna się w Internecie. Wystarczy spojrzeć na dane – aż 92% osób poszukuje informacji z poziomu wyszukiwarki Google. Tylko czy to oznacza, że firmowa witryna jest kluczem do sukcesu? Po co strona internetowa i czy sama obecność firmy w sieci jest wystarczająca?
Dlaczego warto mieć firmową stronę www?
Zakupy, poszukiwanie odpowiedzi na pytania, rezerwacje terminów – wszystko to odbywa się przede wszystkim w przestrzeni internetowej. Firmy, które nie są obecne w sieci, nie mogą liczyć na dynamiczny rozwój działalności. Wszystko dlatego, że to dzięki stronie www możliwa jest budowa rozpoznawalności marki. Jak wskazuje Renolon, pierwsza ocena biznesu dokonuje się na skutek interakcji z firmową witryną – jest tak w przypadku aż 75% konsumentów.
Dzięki stronie internetowej firmy mogą budować wiarygodność. Wszystko dlatego, że na firmowej witrynie możesz zamieścić opinie klientów oraz case studies związane z wykonanymi usługami. To bardzo ważne, ponieważ ponad 80% osób zapoznaje się z opiniami w Internecie, zanim skorzysta z usług firmy.
Ponadto firmowe strony internetowe są obecnie wyposażone w szereg nowoczesnych usprawnień. Wszystko po to, aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów. Przy czym liczy się przede wszystkim wysoki komfort i jak najkrótszy czas realizacji usługi. Jest to możliwe dzięki wdrożeniu rejestracji z poziomu witryny, modułów płatności i formularzy kontaktowych online.
Jak promować usługi w Internecie?
Internetowa wizytówka Twojej firmy, czyli firmowa witryna, powinna charakteryzować się nowoczesnym designem i być intuicyjna w obsłudze. Jeśli o to nie zadbasz, wpłynie to negatywnie na wiarygodność Twojego biznesu i w efekcie użytkownicy będą rezygnować z interakcji z firmą.
Należy pamiętać również o tym, że strona www nie wystarczy, aby dotrzeć do klientów. Każda działalność online potrzebuje odpowiedniej strategii marketingowej, aby pokonać konkurencję, która znajduje się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania Google. Mowa tutaj oczywiście o optymalizacji SEO, czyli dostosowaniu strony www do standardów wyszukiwarki internetowej.
Zatem po co strona internetowa Twojej firmie? Rozbudowa grona klientów, obniżenie kosztów promocji, większa sprzedaż i rozpoznawalna marka – wszystko to można osiągnąć dzięki nowoczesnej witrynie i odpowiedniej strategii pozycjonowania. Chcesz założyć własną stronę www? Skontaktuj się z nami i otrzymaj bezpłatną analizę konkurencji!