Jak pozyskać klientów z Internetu?

Reklama jest dźwignią handlu – wie o tym każdy, kto zarządza własnym biznesem. W przeszłości działania marketingowe odbywały się głównie w mediach tradycyjnych. Jednak od tego czasu wiele się zmieniło – obecnie ponad 60% osób poszukuje informacji na temat produktów i usług w przestrzeni wirtualnej. Właśnie dlatego firmy decydują się na prowadzenie sklepu internetowego lub zakładają własną stronę www. Czy to wystarczy? Jak pozyskać klientów?

Niestety brak odpowiedniej strategii promocyjnej to początek upadku każdej firmy. Z pomocą przychodzi marketing internetowy – absolutna konieczność dla tych, którzy chcą dotrzeć do swoich odbiorców.

Czym jest marketing internetowy?

Internet rządzi się swoimi prawami. Sama obecność Twojej firmy w przestrzeni wirtualnej nie wystarczy do prowadzenia skutecznej sprzedaży produktów i usług. Podstawę każdej działalności online stanowi przemyślany marketing internetowy. Jest to złożony proces, który ma na celu dotarcie do odbiorców i zwiększenie sprzedaży w przestrzeni wirtualnej. Przy czym kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia marketingowa – taka, która uwzględni grupę docelową, zasięg działań promocyjnych, optymalny sposób ich realizacji oraz wysokość budżetu.

jak pozyskać klientów przez Internet

Jak marketing internetowy wygląda w praktyce? Większość działań promocyjnych to tak zwany Search Engine Marketing (SEM), czyli marketing w wyszukiwarce internetowej. Liderem w tym obszarze jest obecnie Google, który każdego miesiąca angażuje ponad 90% uwagi internautów.

SEM możemy podzielić na SEO i PPC.

  • SEO to skrót od Search Engine Optimization oznaczający optymalizację dla wyszukiwarek internetowych.
  • PPC, czyli Pay Per Click to kampanie reklamowe, w przypadku których płatność pobierana jest za kliknięcie reklamy.

Brzmi zagadkowo? Przyjrzyjmy się teraz szczegółowo tym dwóm formom marketingu. W jaki sposób je realizować? Która z nich jest bardziej wartościowa? Jak wyglądają koszty promocji?

SEO, czyli jak pozycjonować stronę

Jak już wspomniano, Search Engine Optimization (SEO) to optymalizacja strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych. Co to oznacza w praktyce?

Strony i sklepy internetowe muszą spełniać standardy wyszukiwarek, aby były widoczne dla Twoich klientów. Algorytmy Google sprawdzają witrynę pod kątem wielu różnych czynników i następnie decydują o jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Im wyżej Twoja strona internetowa znajdzie się w wynikach Google, tym więcej osób dowie się o Twoich produktach i usługach.

SEO to strategia długoterminowa. Na efekty trzeba poczekać od pół roku do nawet kilku lat. Dlatego pozycjonowanie należy dobrze zaplanować i prowadzić działania regularnie. O czym konkretnie mowa? Jakie kroki trzeba podjąć, aby dotrzeć do klientów i zwiększyć sprzedaż?

Wybór odpowiednich słów kluczowych

Analiza słów kluczowych jest jednym z istotnych aspektów SEO. To bardzo ważne, aby wybrać odpowiednie frazy dla swojego biznesu. Dlaczego?

Wyobraź sobie, że chcesz kupić złoty łańcuszek. W tym celu wpisujesz w wyszukiwarkę Google frazę „złoty łańcuszek” lub „łańcuszek złoto”. Kombinacji jest oczywiście bardzo dużo. I właśnie tutaj pojawia się problem – jakie frazy klienci wpisują najczęściej?

jak pozycjonować stronę

Wybór odpowiednich słów kluczowych to złożony proces. Wiąże się z analizą konkurencji i grupy docelowej. Wyprowadzenie wniosków, które umożliwią Ci zdobycie wysokiej pozycji w Google, wymaga doświadczenia i umiejętności analitycznych.

Analiza słów kluczowych

Z jakich narzędzi korzystają specjaliści do spraw pozycjonowania? Możliwości jest wiele. Warto jednak czerpać dane z kilku różnych źródeł, aby uzyskać jak najszerszą perspektywę. Dzięki temu osiągniesz pożądane efekty.

Poniżej wskazujemy kilka przydatnych narzędzi służących do poszukiwania słów kluczowych:

  • Ubersuggest
  • Google Keyword Planner
  • Keyword Tool
  • Semstorm
  • Senuto
  • Answer the Public

W jaki sposób analizować słowa kluczowe? Należy zwrócić uwagę między innymi na liczbę wyszukiwań, jaką posiada konkretna fraza. Zazwyczaj im więcej wyszukiwań ma dane słowo, tym trudniej się na nie wypozycjonować. Wszystko dlatego, że jest ono wykorzystywane przez dużą liczbę firm.

Rodzaj słów kluczowych

Warto wiedzieć, że istnieją różne rodzaje słów kluczowych. Użytkownicy nie tylko poszukują usług i produktów, ale często chcą odnaleźć rozwiązanie danego problemu. Ponadto część internautów dokładnie wie, czego potrzebuje. Wówczas z pomocą przychodzi pozycjonowanie long tail, które polega na stosowaniu fraz z tak zwanym „długim ogonem”. Przykładem takiej frazy jest rekord „jak wybrać złoty łańcuszek na prezent dla mamy?”. Użytkownik, poszukując odpowiedzi, trafia na stronę internetową, która posiada w swojej treści takie zapytanie.

Rodzaj słów kluczowych należy dobrać do rodzaju podstrony. Niektóre frazy dobrze sprawdzą się w sekcji blogowej, inne będą bardziej skuteczne, jeśli umieścimy je na stronie głównej. Ponadto słowa kluczowe należy odpowiednio zaadaptować do tekstu – zadbać o ich formę, umiejscowienie i właściwą liczbę. Inaczej nasze działania przyniosą niepożądany skutek. Dlatego, jeśli brakuje Ci doświadczenia w tym obszarze, warto wdrożyć profesjonalny content marketing.

Content marketing

Planowanie i konstruowanie wartościowych treści na potrzeby stron internetowych to tak zwany content marketing, czyli marketing treści. Obejmuje tworzenie tekstów na stronę www, artykułów blogowych, opisów produktów, artykułów sponsorowanych i nie tylko.

Warto wiedzieć, że algorytmy Google nie są już przychylne wobec popularnych kiedyś precli. Mowa tutaj o krótkich tekstach, które składają się tylko ze słów kluczowych i linków. Obecnie, jeśli chcesz osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, liczy się przede wszystkim jakość treści. Teksty powinny być unikalne, merytoryczne i ciekawe dla Twoich odbiorców. Można powiedzieć, że na pierwszym planie znajduje się wartościowa treść, a słowa kluczowe to niezbędnik, który powinien tę treść wspierać.

W toku tworzenia treści ważne są również kwestie formalne, między innymi:

  • rodzaj i liczba nagłówków,
  • sposób rozmieszczenia słów kluczowych,
  • liczba słów kluczowych,
  • odpowiednie meta tagi – czyli opisy, które pojawiają się w Google.

Specjalista do spraw marketingu treści potrafi również wykorzystać potencjał linkowania, które jest szczególnie istotne w kontekście budowy pozycji strony internetowej na zewnątrz.

pozycjonowanie strony wordpress

Budowa pozycji strony internetowej na zewnątrz

Publikacja wartościowych i zawierających słowa kluczowe treści na własnej stronie internetowej to tylko jedna strona medalu. Warto zadbać o pozycję witryny, zostawiając swój ślad na portalach, które już znajdują się na pierwszych stronach wyników Google. W jaki sposób można wdrożyć tego rodzaju działania?

Artykuły sponsorowane

Pierwsza możliwość to publikowanie artykułów sponsorowanych na stronach, które są tematycznie związane z Twoją branżą. Wystarczy nawiązać współpracę z wydawcami i zainwestować w odpłatną publikację treści wraz z linkiem prowadzącym do Twojej witryny.

Ile kosztuje publikacja artykułu sponsorowanego? Zależy to między innymi od pozycji strony, na której chcesz umieścić link, a także od rodzaju linkowania i czasu ekspozycji. Koszty kształtują się w przedziale od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych.

I jeszcze jedna ważna informacja – z udostępnianiem własnych linków dofollow na obcych stronach www nie należy przesadzać. Ważne jest zachowanie odpowiedniego odstępu czasowego między kolejnymi publikacjami. Jeśli będziesz pozycjonować się zbyt agresywnie, Google może zablokować Twoją działalność.

Katalogi branżowe

Katalogi branżowe to strony, na których znajduje się lista stron firmowych lub sklepów internetowych wraz z podziałem na kategorie według branż. Możesz zamieścić tam krótką wizytówkę swojej działalności oraz link prowadzący do swojej strony www.

Tak jak w przypadku artykułów sponsorowanych, należy zwrócić uwagę na parametry internetowego katalogu. Pamiętaj również, że każdy wpis na temat Twojej firmy musi być unikalny, inaczej zostanie potraktowany przez wyszukiwarkę jako spam.

Prędkość ładowania strony

Prędkość ładowania strony internetowej to jeden z technicznych aspektów witryny, który również ma wpływ na SEO. Użytkownicy zazwyczaj rezygnują z przeglądania zawartości witryny, jeśli czas jej ładowania przekracza 3 sekundy.

Jeśli chcesz sprawdzić, jak szybko ładuje się Twoja strona, możesz skorzystać z narzędzia PageSpeed Insights.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule Jak zwiększyć prędkość ładowania strony?

Jak sprawdzić pozycję strony internetowej?

Wiesz już, na czym polega SEO i znasz skuteczne metody pozycjonowania strony internetowej. Pojawia się pytanie – skąd czerpać wiedzę na temat efektów prowadzonych działań? Z pomocą przyjdą popularne narzędzia – Google Analytics i Google Search Console.

jak sprawdzić pozycję strony internetowej

Dzięki nim dowiesz się, jaki jest ruch na Twojej stronie internetowej, poznasz swoją pozycję w wynikach wyszukiwania i sprawdzisz najpopularniejsze słowa kluczowe. Oba narzędzia są bezpłatne i udostępniają wiele przydatnych funkcji.

Google Search Console

Dzięki Google Search Console sprawdzisz między innymi:

  • pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania,
  • profil linków,
  • najbardziej skuteczne słowa kluczowe.

Integracja strony internetowej z Google Search Console może być problematyczna dla początkujących użytkowników. Jeśli korzystasz z systemu WordPress, musisz zainstalować wtyczkę Yoast SEO i wygenerować mapę witryny, czyli zapis wszystkich Twoich podstron. To za sprawą mapy wyszukiwarka może wyświetlać użytkownikom konkretne sekcje Twojej strony internetowej.

Jest to jednak dopiero początek przygody z tym narzędziem. Szczegółowe raporty i możliwość szybkiego indeksowania treści znacznie usprawniają pozycjonowanie strony www.

Google Analytics

Czym różni się Google Analytics od Google Search Console? Google Analytics umożliwia przede wszystkim:

  • monitorowanie konwersji,
  • analizę zachowań Twoich użytkowników,
  • odkrywanie trudności natury technicznej.

Dysponując szczegółowymi raportami, możesz na bieżąco monitorować efekty swoich działań i odkrywać źródło trudności związanych z funkcjonowaniem Twojej witryny. Takie informacje są podstawą do wyciągania wniosków, dzięki którym pozycjonowanie będzie zmierzało w dobrym kierunku.

PPC – kampania Google Ads

Termin Pay Per Click (PPC) oznacza płatność za kliknięcie i wykorzystywany jest w kontekście płatnych kampanii reklamowych. Taka forma marketingu jest charakterystyczna dla popularnych kampanii Google Ads. W ramach tego modelu promocji reklamodawca zobowiązuje się do płacenia nie za samo wyświetlanie treści użytkownikom, ale za kliknięcie reklamy.

W Google Ads możesz wybrać swoją grupę docelową, określić cel kampanii i dostosować budżet wedle własnych upodobań. Jak wygląda kwestia płatności? Najczęściej wybieraną formą rozliczenia są płatności automatyczne. Nie musisz przy tym obawiać się, że wydasz zbyt dużo na swoją kampanię. Wystarczy ustawić maksymalny budżet, jaki chcesz przeznaczyć na działania promocyjne.

kampanie adwords

Typy płatnych kampanii reklamowych

Istnieje kilka typów kampanii reklamowych. Każdy z nich sprawdzi się lepiej lub gorzej w zależności od branży i grupy docelowej. Dlatego uwzględnienie tych dwóch elementów podczas projektowania kampanii jest bardzo ważne. W jakiej formie można prowadzić działania promocyjne w Google Ads?

Kampania w sieci wyszukiwania

Jeśli wpiszesz w wyszukiwarkę określoną frazę, to otrzymasz listę wyników wyszukiwania, które możesz swobodnie przeglądać. Większość rekordów to tak zwane wyniki organiczne, część z nich to wyniki płatne. W jaki sposób można je od siebie odróżnić?

Wpisując w wyszukiwarkę frazę „fotowoltaika”, otrzymasz wyniki, które są w określony sposób skonstruowane – posiadają adres strony www, tytuł i opis. Przykładowy rekord może wyglądać następująco:

Fotowoltaika – Profesjonalne instalacje fotowoltaiczne

Chcesz zainstalować fotowoltaikę w swoim domu? Oferujemy profesjonalną i szybką realizację. Sprawdź szczegóły i skorzystaj z bezpłatnej porady!

Jest to przykład naturalnego rekordu. W przypadku płatnych wyników, przed adresem strony internetowej (zamieszczonym nad tytułem) znajduje się dopisek „reklama”. Kampania w sieci wyszukiwania polega właśnie na konstruowaniu reklam tekstowych, które będą wyświetlały się użytkownikom wyszukiwarki Google.

Dlaczego warto prowadzić kampanię w sieci wyszukiwania? Płatne reklamy wyświetlają się z reguły na samej górze listy wyników. Pozwala to na dotarcie do większej grupy odbiorców. Efekty możesz zaobserwować już po kilku dniach – w panelu Google Ads sprawdzisz, ile osób kliknęło Twoją reklamę.

Kampania w sieci reklamowej

Kampania w sieci reklamowej oznacza wyświetlanie treści na stronach internetowych, które są partnerami Google. Umożliwia to dotarcie do szerszego grona użytkowników. Reklamy mogą mieć przy tym charakter wizualny.

Ten typ kampanii sprawdzi się świetnie w przypadku działań remarketingowych. Możesz zatem wyświetlać treści tym odbiorcom, którzy już wcześniej mieli styczność z Twoją ofertą.

jak pozyskać klientów kampania

Kampania produktowa

Kampania produktowa to rozwiązanie w sam raz dla osób, które interesuje pozycjonowanie sklepów internetowych. Jak kampania tego typu wygląda w praktyce?

Klient, który wpisze w wyszukiwarkę frazę „srebrny pierścionek”, oprócz naturalnych wyników wyszukiwania otrzyma reklamy w postaci zdjęć konkretnych produktów wraz z opisem i ceną. Tego typu treści wyświetlają się na samej górze i od razu przyciągają wzrok użytkownika, który otrzymuje ofertę podaną jak na tacy.

Inne możliwości w Google Ads

Przyjrzyjmy się krótko innym ciekawym typom kampanii reklamowych.

  • Reklama w YouTube

Z pewnością nie raz spotkałeś się z reklamą wyświetlaną przed właściwym materiałem wideo na platformie społecznościowej YouTube. Tego rodzaju kampanię również możesz przeprowadzić za pośrednictwem systemu Google Ads. Z serwisu YouTube korzystają miliony użytkowników na całym świecie, dzięki czemu działający tam reklamodawcy mogą prowadzić marketing na szeroką skalę. Oczywiście cała sztuka polega na odpowiedniej optymalizacji kampanii – reklamy wyświetlane przed właściwym materiałem wideo często spotykają się z irytacją użytkowników. Dlatego dobrym pomysłem jest osadzenie treści w miejscu, które jest powiązane tematycznie z Twoimi produktami lub usługami. W ten sposób trafisz do swojej grupy docelowej.

Dlaczego warto prowadzić działania reklamowe w serwisie YouTube? Sprawdza się on świetnie przede wszystkim jako narzędzie do budowania własnej marki. Dane mówią same za siebie. Jak ujawniają wyniki badań przeprowadzone w 2020 roku przez Google i Talkshoppe, więcej niż 70% odbiorców wskazuje, że w serwisie YouTube odkrywa nieznane wcześniej marki. Ponadto użytkownicy są aż dwukrotnie bardziej skłonni nabyć produkt lub usługę, z którą zetknęli się na popularnej platformie społecznościowej.

  • Promocja aplikacji mobilnych

Za sprawą Google Ads możesz również zwiększyć liczbę osób korzystających z Twojej aplikacji. Dużą zaletą jest tutaj możliwość wyświetlania reklam w kilku różnych miejscach jednocześnie – w wynikach wyszukiwania Google, w serwisie YouTube, w Google Play i w sieci reklamowej. Jak to wygląda w praktyce?

Zgodnie z wymogami Google Ads reklama promująca aplikację powinna zawierać atrakcyjne zdjęcia i czterowierszowy tekst. Warto zadbać o chwytliwą treść, zamieścić odpowiednie słowa kluczowe i pamiętać o stosownym Call to Action.

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Jak już wspomniano, kampanie Google Ads są rozliczane w modelu PPC – reklamodawca płaci za każde kliknięcie reklamy. Dużym plusem działań promocyjnych tego typu jest możliwość swobodnego zarządzania własnym budżetem.

Kampanię reklamową możesz rozpocząć w zasadzie od dowolnej kwoty, ale jeśli chcesz osiągnąć jakiekolwiek efekty, to na początku warto zainwestować przynajmniej między 250 a 600 zł tygodniowo. Oczywiście wszystko zależy od Twojej branży oraz od ilości osób, do których chcesz dotrzeć. W trakcie ustawiania kampanii otrzymasz informację na temat przewidywanej liczby kliknięć w ramach Twojego budżetu.

ile kosztuje kampania reklamowa

Koszt kampanii ustalany jest między innymi na podstawie wartości fraz kluczowych, na które chcesz się reklamować. Im więcej osób w branży wykorzystuje w swoich działaniach promocyjnych daną frazę, tym większa jest jej konkurencyjność i tym wyższy koszt za kliknięcie. Dlatego warto zwrócić uwagę na wartość CPC, jaką przyjmują słowa kluczowe związane z Twoim biznesem. Dzięki temu skonfigurujesz stawkę za kliknięcie w oparciu o twarde dane i zminimalizujesz koszty swojej kampanii.

Interesują Cię konkretne przykłady? Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób zaoszczędzić na kampanii reklamowej w Google Ads? Zajrzyj do naszego artykułu Kampania reklamowa online – ile można na niej zaoszczędzić?

Marketing w social mediach

Marketing prowadzony w mediach społecznościowych jest dla wielu firm absolutną podstawą rozwoju działalności biznesowej. Dla innych przedsiębiorców nie jest aż tak istotny, ale zazwyczaj stanowi naturalną część strategii promocyjnej. Kiedy warto inwestować w działania reklamowe za pośrednictwem social mediów? W pierwszej kolejności sprawdźmy, jak to wygląda w przypadku Facebooka.

Marketing na Facebooku – kiedy warto?

Facebook to najpopularniejsza platforma społecznościowa. Z badań przeprowadzonych w 2022 roku przez Kepios wynika, że reklamodawcy na Facebooku są w stanie trafić do ponad 2 miliardów użytkowników.

Oczywiście stopień, w jakim wykorzystuje się social media, zależy od branży, w której działasz i od Twojej grupy docelowej. Co warto mieć tutaj na uwadze? Jak podaje Datareportal, reklamy na Facebooku są częściej klikane przez kobiety niż mężczyzn. Co ciekawe, największe zaangażowanie na tym polu wykazują osoby w grupie wiekowej od 45 do 64 lat. Wniosek nasuwa się sam – jeśli oferujesz produkty lub usługi dedykowane przede wszystkim kobietom znajdującym się w wyżej wskazanym przedziale wiekowym, marketing na Facebooku to rozwiązanie idealne.

marketing w social mediach

Kiedy jeszcze warto wykorzystywać Facebooka w celach marketingowych? Jak podaje WordStream, jest to szczególnie opłacalne w branżach:

  • Fitness – CTR na poziomie 14,29%
  • Edukacyjnej – CTR równy 13,58%
  • Pracy i kursów zawodowych – CTR na poziomie 11,73%
  • Opieki medycznej– 11%
  • Nieruchomości – 10,68%

W wyżej wymienionych sektorach klikalność reklam wśród użytkowników plasuje się na stosunkowo wysokim poziomie. Na ten sukces składa się jednak wiele różnych czynników, a najważniejszym z nich jest odpowiednio skonstruowana reklama.

Reklamy z poziomu Meta Business Suite

Facebook udostępnia firmom narzędzie Business Suite, za którego pośrednictwem można kreować atrakcyjne treści i prowadzić kampanie CPC (płatność za kliknięcie) lub CPM (płatność za wyświetlenie reklamy).

W Business Suite masz do dyspozycji kilka formatów reklam. Jedną z często wykorzystywanych opcji są reklamy karuzelowe. Pozwalają one na zamieszczenie kilku produktów w obrębie jednego posta, a przy tym każdy obraz może prowadzić na inną stronę docelową. Jest to doskonała forma promocji, którą z powodzeniem stosują sklepy internetowe.

Jak tworzyć angażujące reklamy na Facebooku?

Niezależnie od formatu reklamy, bardzo ważne są kwestie wizualne. Warto zainwestować w profesjonalne grafiki lub wykonać wysokiej jakości zdjęcia produktowe bądź biznesowe. W przypadku pokazu slajdów lub karuzeli konieczne jest również zaplanowanie kolejności wyświetlania poszczególnych elementów, tak aby powstała spójna i atrakcyjna całość.

Szczególną uwagę należy poświęcić warstwie tekstowej. Główny tekst powinien pobudzać wyobraźnię odbiorców i oddziaływać na ich emocje. Świetnie sprawdza się również Call To Action wskazujące odbiorcy, co może zyskać, przechodząc na stronę docelową. Ponadto, jeśli zamieszczasz tekst na zdjęciu bądź grafice, pamiętaj, że reklama będzie bardziej efektywna, gdy treść nie przekroczy 20% całego obszaru.

Dzięki Business Suite możesz zarządzać swoimi treściami w taki sposób, aby pojawiały się one jednocześnie na Facebooku i Instagramie. Kiedy warto połączyć te dwa kanały promocji? W jakich branżach Instagram jest przydatnym narzędziem marketingowym?

Kiedy warto wybrać Instagrama?

Według Datareportal tylko w styczniu 2022 roku potencjalny zasięg reklam na Instagramie to aż 1,478 miliarda odbiorców. Najwięcej użytkowników Instagrama to osoby w wieku od 18 do 34 lat. To cenne informacje dla firm, których grupa docelowa plasuje się w tym przedziale wiekowym.

Jeśli prowadzisz marketing na Facebooku, to biorąc pod uwagę zasięg i dynamiczny rozwój Instagrama, warto zintegrować oba konta niezależnie od grupy wiekowej, do której chcesz trafić. W ten sposób Twoje reklamy będą pojawiały się w dwóch serwisach społecznościowych, zwiększając szanse na powiększenie grona klientów.

Instagram to miejsce, w którym użytkownicy poszukują inspirujących zdjęć i materiałów wideo związanych z wieloma różnymi obszarami. Jak podaje Selfy, są to przede wszystkim:

  • Moda – 96% firm prowadzi działalność na Instagramie (źródło: Brandwatch)
  • Branża kosmetyczna – 96% firm jest aktywnych na IG (źródło: Selfy)
  • Gastronomia – w szczególności restauracje typu fast food (źródło: Reviewtrackers)
  • Turystyka – aż 40% osób poszukujących wymarzonej lokalizacji sugeruje się treściami, które znajdują się na Instagramie (źródło: Selfy)
  • Fotografia
  • Fitness

Prowadzisz działalność, która nie wpisuje się w żadną z powyższych branż? Nie oznacza to, że Instagram w ogóle nie powinien Cię interesować. Jak wspomniano wyżej, rozwój tego serwisu jest niezwykle dynamiczny, a użytkownicy ciągle poszukują inspirującego contentu. Jeśli Twoje produkty lub usługi można w atrakcyjny sposób zaprezentować, wykorzystując zdjęcia lub wideo, to warto rozważyć prowadzenie profilu na Instagramie. Przy czym należy pamiętać, że zdjęcia powinny być profesjonalne, ponieważ użytkownicy tej platformy są nastawieni na treści wysokiej jakości.

jak pozyskać klientów na Instagramie

Instagram jest również często wykorzystywany w celu zwiększenia widoczności marki. Jak podaje WordStream, aż 60% osób deklaruje, że poznaje zupełnie nowe produkty właśnie na Instagramie.

Jak pozyskać klientów za pośrednictwem Instagrama?

Podobnie jak w przypadku Facebooka, na Instagramie możesz tworzyć reklamy i kierować je na konkretną grupę odbiorców. Poza płatną kampanią reklamową warto systematycznie publikować zdjęcia oraz materiały wideo i oznaczać je odpowiednimi hashtagami, dzięki którym dotrzesz do klientów.

Jak wskazuje Instagram Business, największe zainteresowanie produktami generują Insta Stories. Taką opinię wyraża aż 62% użytkowników Instagrama. W Insta Story możesz zaprezentować swój produkt lub podzielić się z odbiorcami branżową ciekawostką. Dobrą praktyką jest również organizowanie konkursów bądź zadawanie pytań w formie quizu. W ten sposób zwiększysz zaangażowanie użytkowników.

Jeśli chcesz, aby Twoje Insta Stories były atrakcyjne i prowadziły do wzrostu sprzedaży, warto powierzyć projektowanie profesjonalistom, którzy potrafią obsługiwać zaawansowane programy graficzne.

Inne formy social media marketingu

LinkedIn – marketing B2B

Poza Facebookiem i Instagramem dużą popularnością cieszy się również LinkedIn, którego zasięg reklamowy obejmuje potencjalnie ponad 800 milionów użytkowników. Odbiorcy reklam w tym serwisie społecznościowym to przede wszystkim osoby w wieku od 25 do 34 lat.

Jakie branże powinny rozważyć marketing za pośrednictwem LinkedIn? Jak podaje Sage, obszary, które koncentrują największą liczbę użytkowników to:

  • Nowe technologie i usługi informatyczne
  • Opieka zdrowotna
  • Branża budowlana
  • Sprzedaż detaliczna
  • Edukacja
  • Usługi finansowe
  • Księgowość
  • Oprogramowanie komputerowe
  • Branża automotive

Jak pozyskać klientów za sprawą LinkedIn? Firmowy profil na LinkedIn to doskonała przestrzeń do promowania prowadzonej działalności. Można dzięki niemu budować wiarygodność firmy poprzez publikację studiów przypadku, które są potwierdzeniem Twojego doświadczenia. Poza zamieszczaniem treści na firmowym profilu, LinkedIn umożliwia również prowadzenie płatnych kampanii reklamowych. Przy czym są to nie tylko reklamy tekstowe wyświetlane w przestrzeni LinkedIn, ale również treści wysyłane do użytkowników w bezpośrednich wiadomościach.

LinkedIn świetnie sprawdza się jako narzędzie marketingowe dla firm prowadzących sprzedaż B2B. Sugeruje to już samo przeznaczenie tego serwisu – w końcu służy on do budowania relacji biznesowych. Jak wskazuje Foundation, aż 92% sprzedawców B2B wykorzystuje LinkedIn w celach promocyjnych.

TikTok – marketing w rozrywkowej formie

TikTok słynie z krótkich materiałów wideo udostępnianych przez użytkowników z całego świata. Czy warto prowadzić działania marketingowe na tej platformie? Argumentem za jest duża popularność serwisu. Jak wskazuje Datareportal, aktywność wykazuje tam aż miliard użytkowników, przy czym są to przede wszystkim osoby w wieku od 18 do 24 lat.

Główny cel TikToka to dostarczanie rozrywki, co nie oznacza, że platforma nie jest właściwym miejscem dla reklamodawców. Podobnie, jak w przypadku Instagrama, użytkownicy TikToka są nastawieni na content o tematyce lifestylowej. Jest jednak pewna różnica – odbiorcy poszukują bardziej rozrywkowej, lekkiej formy przekazu.

Kto powinien rozważyć marketing na TikToku? Według Open Business Council największymi sukcesami cieszy się branża beauty, która, posiada ponad 61 milionów polubień. Drugie miejsce przypada branży modowej – ponad 50 milionów, a trzecie branży jubilerskiej – ponad 49 milionów polubień.

jak pozyskać klientów w social mediach

Inne sektory promujące się z powodzeniem na TikToku to:

  • Gastronomia
  • Branża dziecięca (zabawki)
  • Branża wnętrzarska
  • Akcesoria GSM
  • Branża dentystyczna

Jeśli działasz w jednej z powyższych branż i chcesz trafić do grupy wiekowej 18-25 lat, rozważ promocję na TikToku. W tym celu należy skorzystać z TikTok For Business. Dzięki odpowiedniej konfiguracji kampanii możesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej lub pozyskać nowych klientów przy pomocy formularza kontaktowego.

TikTok udostępnia reklamodawcom kilka atrakcyjnych formatów reklam. Są to między innymi:

  • Top-View – pełnoekranowa reklama, którą użytkownik widzi bezpośrednio po uruchomieniu TikToka. Badania pokazują, że ten format reklamy angażuje uwagę aż 71% użytkowników.
  • In-Feed – reklamy wyświetlane w obszarze „Dla Ciebie”, zaopatrzone w Call to Action i link do strony internetowej. Wzbudzają pozytywne emocje aż u 83% odbiorców.
  • Brand Takeover – działa podobnie jak Top-View i stosowana jest w celu zaznajamiania użytkowników z konkretną marką.
  • Hashtag Challenge – użytkownicy współtworzą Twoją kampanię reklamową, kreując treści zgodnie z wytycznymi reklamodawców. Działania prowadzone są w formie konkursowej, co generuje zaangażowanie odbiorców i pozytywnie wpływa na wizerunek firmy.

Możliwości na TikToku jest więcej, a wybór konkretnego rozwiązania zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć. Podobnie jak w przypadku innych kanałów promocji, warunkiem marketingowego sukcesu na TikToku jest odpowiedni dobór narzędzi, atrakcyjny content i przemyślana konfiguracja ustawień kampanii.

Podsumowanie

Jak pozyskać klientów z Internetu? Odpowiedź jest prosta – wdrażając przemyślaną strategię marketingową. Zastanawiasz się, czy wybrać SEO, PPC, czy social media? SEO to absolutna podstawa dla każdej branży, ale efekty pozycjonowania pojawiają się po dłuższym czasie. PPC warto stosować jako uzupełnienie działań SEO, szczególnie w tej części roku, kiedy klienci są szczególnie nastawieni na zakup Twoich produktów lub usług. Analiza trendów sezonowych pozwoli odkryć właściwy czas na prowadzenie płatnej kampanii reklamowej.

Social media to również bardzo ważna przestrzeń marketingowa. Facebook, Instagram, LinkedIn i TikTok – każdy z tych kanałów proponuje pewne specyficzne rozwiązania. Każdy z nich będzie bardziej lub mniej efektywny w zależności od obszaru działalności i grupy odbiorców. Z pewnością nie należy ignorować potencjału, jaki tkwi w mediach społecznościowych. Biznes należy jednak przeanalizować indywidualnie, aby stworzyć dostosowaną do potrzeb i skuteczną strategię marketingową.

Tajemnica sukcesu tkwi nie tylko w profesjonalnym planie działań promocyjnych. To właściwy sposób realizacji założonych celów umożliwia dotarcie do klientów i zwiększenie sprzedaży. Jeśli chcesz rozwijać swoją działalność w Internecie, chętnie przygotujemy dla Ciebie skuteczną strategię marketingową. Wykonamy zupełnie bezpłatny, zaawansowany audyt Twojego biznesu. Przeprowadzimy analizę konkurencji i sprawdzimy, jakie rozwiązania będą dla Ciebie najbardziej opłacalne. Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Prowadzisz stronę www lub sklep internetowy? Dowiedz się, jak...

Konfigurator produktu prowadzi do zwiększenia sprzedaży i pozwala...

Jak przeprowadzić opłacalną kampanię reklamową? Poznaj narzędzia...

Aplikacja natywna, PWA, TWA... ...