Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

(16)

Firmy, które świadczą usługi tylko na terenie konkretnego miasta lub województwa, powinny wdrożyć taką strategię SEO, która pozwoli im dotrzeć do pożądanej grupy docelowej. Z pomocą przychodzi pozycjonowanie lokalne. Na czym polega ta forma działań marketingowych i jak skutecznie promować lokalną firmę?

Czym jest lokalne SEO?

Celem pozycjonowania lokalnego jest dotarcie do ściśle określonej grupy odbiorców. Ma to ogromne znaczenie w przypadku firm, które świadczą usługi na konkretnym obszarze. Dotyczy to najczęściej lokalnych restauracji, hoteli, salonów fryzjerskich czy gabinetów medycznych. Oczywiście są to jedynie przykłady, ponieważ podstawowym kryterium nie jest branża, lecz zasięg świadczonych usług.

Lokalne SEO to wychodzenie naprzeciw klientom. Jak wskazuje On The Map Marketing, już w 2020 roku ponad 90% osób poszukiwało w Internecie usług świadczonych na terenie konkretnego regionu.

pozycjonowanie lokalne seo

Jak pozycjonować lokalną firmę?

Podstawą pozycjonowania lokalnego jest dobór takich fraz kluczowych, które będą nawiązywały do obszaru, w jakim firma świadczy usługi. Przykłady takich fraz to: pozycjonowanie Dębica, marketing internetowy Warszawa, oprogramowanie Rzeszów i tak dalej. Słowa kluczowe zawierające nazwę miasta bądź województwa powinny następnie znaleźć się na Twojej stronie internetowej. Ponadto, jeśli świadczysz usługi na terenie kilku miast, warto stworzyć różne strony lądowania (landing page) dla każdego miasta osobno.

Kluczowym elementem pozycjonowania lokalnego jest wizytówka Twojej firmy w wyszukiwarce. Zadbaj o to, aby na Twoim profilu Google znajdowały się informacje o miastach, na terenie których działasz. Lokalne SEO wiąże się ponadto z optymalizacją wymagającą technicznych umiejętności, na przykład przy implementacji danych strukturalnych na firmowej witrynie.

Pozycjonowanie lokalne pozwala zredukować koszty pozyskania klienta. Wszystko dlatego, że dzięki lokalnemu SEO docierasz przede wszystkim do tych odbiorców, którzy poszukują usług na obszarze działania Twojej firmy. Jeśli chcesz wdrożyć lokalne SEO, chętnie przygotujemy dla Ciebie bezpłatnie wstępną analizę słów kluczowych. Skontaktuj się z nami!

Umowę można podpisać za pomocą profilu zaufanego. Upewnij się że...

Jak dodać informację dotyczącą RODO na swój fanpage? Sprawdź...

Jaki jest koszt dedykowanej aplikacji? Dowiedz się, co wpływa na cenę...

Jak rozpocząć działania reklamowe w Google Ads? Sprawdź i zacznij...