Czym jest Business Intelligence?

Każde przedsiębiorstwo zbiera informacje związane ze swoim działaniem – informacje dotyczące kadry, kosztów, sprzedaży, czy wydajności. Te i wszystkie inne dane służą do analizy, która jest podstawą wyprowadzania wniosków. Wraz z upływem czasu informacji zaczyna być coraz więcej, co znacznie utrudnia sprawną analizę oraz poszukiwanie nowych, nieoczywistych zależności. Z pomocą przychodzi Business Intelligence – nowoczesne narzędzia analityki biznesowej, które przekształcają surowe dane do czytelnych raportów, ułatwiając tym samym procesy decyzyjne w firmie.

Analiza za pomocą jednego kliknięcia

Podstawową siłą napędową Business Intelligence (BI) są informacje. Początkowo zbierane zapewne w formie papierowej, następnie za pomocą arkusza kalkulacyjnego lub bazy danych, są pomocnym elementem ułatwiającym analizę przedwdrożeniową. Na tym etapie konieczna jest systematyzacja i analiza przepływu informacji. Ważnym aspektem jest również identyfikacja procesów zachodzących w przedsiębiorstwie, gdyż mają one bezpośredni wpływ na zbierane dane.

Częste zapisywanie dużych ilości danych pozwala na precyzyjne wyznaczanie trendów oraz zależności cyklicznych. Dzięki rozwiązaniom analityki biznesowej można w prosty sposób dokonać segmentacji dostawców na podstawie analizy cen, terminów oraz jakości surowca. Już przy kilkunastu dostawcach najprostsza analiza pochłania cenny czas, natomiast przy wykorzystywaniu nowoczesnych narzędzi informatycznych wystarczy jedno kliknięcie, aby uzyskać interesujące nas informacje.

Zaawansowana analiza cen i konkurencji

Narzędzia Business Intelligence pozwalają na podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstwa, na skutek prowadzenia świadomej polityki cenowej. Właściwie zaprojektowane oprogramowanie monitoruje odpowiednie zasoby, prowadząc analizę cen i dostępności asortymentu konkurencji.

Rozwiązania BI są prawie zawsze rozwiązaniami dedykowanymi, ze względu na konieczność dopasowania narzędzia do procesów zachodzących w firmie i potrzebę uwzględnienia aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa.

Podsumowanie

Świadome prowadzenie firmy, ukierunkowane na wzrost jej konkurencyjności, wymaga dysponowania pewnymi teoretycznymi zasobami. Zbiór surowych danych nic nie znaczy, dopóki nie wykonamy szeregu analiz. To właśnie zaawansowana analiza pozwala uzyskać informacje, dzięki którym możemy dalej rozwijać działalność firmy.

Korzystanie z tradycyjnych metod analizy jest tym bardziej problematyczne, im więcej danych musimy poddać interpretacji. Właśnie dlatego większość przedsiębiorców decyduje się na wdrożenie inteligentnego narzędzia – oprogramowania, które wykonuje tylko potrzebne czynności, a co najważniejsze, gwarantuje znaczną oszczędność czasu.

Zastanawiasz się, które oprogramowanie wybrać? Zajrzyj do naszego artykułu: Oprogramowanie dla firmy – pudełkowe czy dedykowane?

Konfigurator produktu prowadzi do zwiększenia sprzedaży i pozwala...

Jak przeprowadzić opłacalną kampanię reklamową? Poznaj narzędzia...

Aplikacja natywna, PWA, TWA... ...

Kontrolowanie poziomu wskaźnika CLS jest niezwykle ważne w kontekście...