CPC – definicja i wskazówki dla reklamodawców

(16)

CPC to jeden z kluczowych wskaźników płatnych działań reklamowych. Czym jest i w jaki sposób nim zarządzać, aby zrealizować cele internetowej kampanii?

CPC, czyli opłata za kliknięcie

Rozwinięcie tytułowego skrótu to Cost Per Click, czyli opłata za kliknięcie. Jest to jeden ze sposobów płatności występujący w kampaniach marketingowych online.

Osoby, które prowadziły marketing internetowy z poziomu popularnego systemu Google Ads, z pewnością spotkały się z tym terminem. Wszystko dlatego, że w kampaniach Google istnieje możliwość skonfigurowania stawki za kliknięcie reklamy.

Niewątpliwą zaletą tego modelu jest to, że reklamodawca nie ponosi kosztów na skutek samego wyświetlenia treści reklamowej. Płatność pobierana jest tylko za kliknięcie, czyli dopiero wówczas, gdy użytkownik zainteresuje się produktem lub usługą.

cpc google ads

Jak ustawić optymalny koszt kliknięcia?

Niestety nie istnieje coś takiego jak uniwersalna stawka za kliknięcie. Można jednak wskazać średni koszt kliknięcia w przypadku kampanii Google Ads. Mieści się on w przedziale od 1,50 do 2,50 zł. Oczywiście w przypadku jednych firm będzie to stawka zdecydowanie za niska, a w przypadku innych o wiele lepiej sprawdzi się niższy koszt kliknięcia.

Dlatego ustalając stawkę za kliknięcie, należy wziąć pod uwagę kilka istotnych kryteriów. Wśród nich kluczowe znaczenie odgrywa branża, w jakiej działasz. Wysokość stawki zależy od tego, jak bardzo konkurencyjny jest konkretny sektor usług lub produktów. W niektórych branżach średnie stawki będą oscylowały wokół 20-60 gr, w innych mogą sięgać one nawet 26 zł. Kluczem do sukcesu jest właściwy dobór fraz kluczowych. Każde słowo ma określony Cost Per Click – korzystając z różnych narzędzi, możesz ustalić optymalną stawkę za kliknięcie.

Jeśli potrzebujesz wsparcia przy prowadzeniu promocji w Google Ads, to zapraszamy na darmową konsultację. Mamy doświadczenie w optymalizowaniu różnych typów kampanii i wiemy, jak obniżyć koszty reklamy. Skontaktuj się z nami!

Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem współpracy nad dedykowaną...

Jak wybrać skuteczną firmę SEO? Sprawdź, na co zwrócić uwagę!

Jaka jest odpowiednia szybkość strony internetowej i co na nią...

Różnica między B2B a B2C jest kluczowa w kontekście marketingu....