Marketing B2B czy kampania B2C? Odpowiedź na to pytanie jest kluczowa niezależnie od branży. Na przykładzie case study wskazujemy, jak ważny jest dobór rodzaju reklamy w zależności od tego, czy w grę w chodzi sprzedaż business-to-business, czy business-to-consumer.
Sprzedaż B2B w branży gier drewnianych
Zanim wdrożony zostanie marketing internetowy, konieczne jest stworzenie profesjonalnej strategii, dopasowanej do grupy docelowej konkretnego biznesu. Dobrym przykładem jest firma, która zajmuje się dystrybucją gier drewnianych i łamigłówek.
Specyfika oferty w tym przypadku polega na tym, że produkty oferowane przez sklep cieszą się zainteresowaniem przede wszystkim firm poszukujących prezentów firmowych lub materiałów reklamowych premium.
W związku z tym w opisywanym przypadku ważne jest dostosowanie działań reklamowych do targetu B2B, poprzez:
- dobór odpowiednich fraz kluczowych z uwzględnieniem poszczególnych grup odbiorców,
- SEO optymalizację nazw kluczowych produktów dla B2B,
- utworzenie treści SEO dostosowanych do grupy docelowej,
- płatną kampanię reklamową w okresie największego zainteresowania produktami.
Marketing B2B z efektami
Identyfikacja fraz kluczowych właściwych grupie docelowej pozwala na realizację celów marketingowych. Dzięki dostosowaniu marketingu do sektora B2B w opisywanym przypadku możliwe jest wypracowanie oczekiwanych efektów, czyli powiększenia grona klientów i wzrostu sprzedaży.
Również sezonowość z nastawieniem na sprzedaż firmowych prezentów jest tutaj istotnym kryterium. Dzięki wdrożeniu płatnych działań marketingowych w sezonie wzmożonego zainteresowania produktami można skutecznie zwiększyć liczbę konwersji.