Marketing B2B czy B2C?

Marketing B2B czy kampania B2C? Odpowiedź na to pytanie jest kluczowa niezależnie od branży. Na przykładzie case study wskazujemy, jak ważny jest dobór rodzaju reklamy w zależności od tego, czy w grę w chodzi sprzedaż business-to-business, czy business-to-consumer.

Sprzedaż B2B w branży gier drewnianych

Zanim wdrożony zostanie marketing internetowy, konieczne jest stworzenie profesjonalnej strategii, dopasowanej do grupy docelowej konkretnego biznesu. Dobrym przykładem jest firma, która zajmuje się dystrybucją gier drewnianych i łamigłówek.

Specyfika oferty w tym przypadku polega na tym, że produkty oferowane przez sklep cieszą się zainteresowaniem przede wszystkim firm poszukujących prezentów firmowych lub materiałów reklamowych premium.

W związku z tym w opisywanym przypadku ważne jest dostosowanie działań reklamowych do targetu B2B, poprzez:

  • dobór odpowiednich fraz kluczowych z uwzględnieniem poszczególnych grup odbiorców,
  • SEO optymalizację nazw kluczowych produktów dla B2B,
  • utworzenie treści SEO dostosowanych do grupy docelowej,
  • płatną kampanię reklamową w okresie największego zainteresowania produktami.
marketing b2b

Marketing B2B z efektami

Identyfikacja fraz kluczowych właściwych grupie docelowej pozwala na realizację celów marketingowych. Dzięki dostosowaniu marketingu do sektora B2B w opisywanym przypadku możliwe jest wypracowanie oczekiwanych efektów, czyli powiększenia grona klientów i wzrostu sprzedaży.

Również sezonowość z nastawieniem na sprzedaż firmowych prezentów jest tutaj istotnym kryterium. Dzięki wdrożeniu płatnych działań marketingowych w sezonie wzmożonego zainteresowania produktami można skutecznie zwiększyć liczbę konwersji.

Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem współpracy nad dedykowaną...

Jak wybrać skuteczną firmę SEO? Sprawdź, na co zwrócić uwagę!

Jaka jest odpowiednia szybkość strony internetowej i co na nią...

Różnica między B2B a B2C jest kluczowa w kontekście marketingu....