Kup teraz! Zadzwoń do nas! – Czyli “Call To Action” w praktyce

Przyciski Call To Action w zależności od przeznaczenia strony mają one różne cele, które mają realizować. Bez znaczenia natomiast jest, czy będzie to sprzedaż kolejnego produktu, pozyskanie klienta dla naszych usług czy kolejna osoba dla naszego newslettera. Jest on głównym elementem, który wraz z kuszącą ofertą nakłania użytkownika do podjęcia decyzji. Jest to pewnego rodzaju forma podpowiedzi, na którą oczekuje użytkownik – podpowiedzi, która zasugeruje mu, że to będzie właściwa decyzja.

Jak więc sprawić by ta forma podpowiedzi była skuteczna i spełniała swoje podstawowe a zarazem najważniejsze zadanie?

Wygląd i umiejscowienie

Call To Action - przykład przycisku wzywającego do rozpoczęcia rozmowy

Bardzo ważnym jest, aby zadbać o wygląd przycisku CTA (Call To Action). Chociaż jego design powinien iść w parze z wyglądem witryny. Czym więc powinny się wyróżniać tego typu przyciski?

Typowy i standardowy wygląd nie przyciągnie uwagi użytkownika. Wygląd takiego przycisku powinien odróżniać go od od pozostałych przycisków znajdujących się na stronie internetowej.

Jednym z wzorców, które stosuje się podczas tworzenia przycisków Call To Action jest kontrastujący, zahaczający wręcz o negatyw kolor tła przycisku. Pozwoli to nie tylko zapewnić odpowiedni poziom widoczności, ale także zwrócić uwagę użytkownika na pożądany przez nas element.

Dodatkowo warto wykluczyć z powszechnego użycia kolor, który będzie służył jedynie skupieniu uwagi użytkownika na najważniejszym elemencie strony.

Z pozoru tak mało istotna kwestia jak ułożenie przycisku Call To Action jest jednym z czynników decydujących o skuteczności.

Jednym z najlepszych miejsc, w których może znaleźć się wezwanie do działania jest nagłówek strony. Nagłówek jest widoczny zaraz po załadowaniu się strony – tak aby nie trzeba było przewijać, by ujrzeć jej zawartość. Właśnie takie umiejscowienie ma zdecydowanie wiecej wyświetleń niż przycisk na dole strony, w miejscu gdzie użytkownik może nawet nie trafić.

Pierwsze wrażenie… Ale co dalej?

Gdy użytkownik dotrze do wezwania i zauważy nasze CTA warto mu systematycznie o nim przypominać. Mowa tu o animacji, która zapobiegnie utracie uwagi.

Aby skutecznie utrzymywać uwagę warto zastanowić się nad tym co usypia czujność użytkownika. Przede wszystkim jest monotonia i brak ruchu – statyczna, pozbawiona ruchu strona z pewnością nie przyciągnie uwagi użytkownika.

Jak więc wykorzystać to na swoją korzyść? Jednym z wspaniałych przykładów będzie animacja pulsującego przycisku, który z pewnością wpadnie w oko każdego użytkownika. Dodatkowo aby przeciwdziałać monotonności można uruchamiać animację w nieregularnych odstępach czasu, dzięki czemu zostanie przełamana bariera przewidywalności na naszej strony internetowej.

Sprawdzony tekst, czy własna koncepcja?

Tekst znajdujący się na przycisku Call To Action jest jednym z kluczowych parametrów decydujących o jego skuteczności.

Porada: Jeżeli podobnie jak w przypadku tekstu nie masz pomysłu na nazwę domeny możesz zapoznać się z naszym materiałem o wyborze domen dla stron internetowych.

Mechanizm ten jest obecny na stronach internetowych czy reklamach już od dłuższego czasu. Co zatem niesie ze sobą masę utartych i sprawdzonych szablonów, z których można skorzystać. W większości przypadków lepszym rozwiązaniem, które pozwoli zaoszczędzić czas będzie skorzystanie z gotowego tekstu.

Czy warto więc podejmować ryzyko i wymyślać koło na nowo?

Tworzenie własnego tekstu dla przycisku Call To Action ma sens tylko wtedy, gdy będzie spersonalizowany pod kątem naszej witryny.
Personalizacja to może opierać się na zawarciu czy też przekształceniu fragmentu tekstu tak aby upodobnić go do nazwy czy loga naszej witryny.

Personalizacja tekstu pozwoli nie tylko wyróżnić przycisk, ale także zaintrygować klienta i być może zostawić w pamięci swoje chwytliwe hasło.