Jak znaleźć słowa kluczowe?

Treści, które zamieszczasz na swojej stronie www, muszą być odpowiednio zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki internetowej. Wiąże się to przede wszystkim z wyborem odpowiednich fraz kluczowych. Jak znaleźć słowa kluczowe i które z nich zamieścić na firmowej stronie www? Przedstawiamy kilka przydatnych narzędzi.

Wyszukiwarka słów kluczowych online

Można powiedzieć, że marketing internetowy zaczyna się od właściwie dobranych fraz kluczowych. W Internecie nie brakuje narzędzi do realizacji tego celu. Możesz wykorzystać między innymi:

  • Keyword Tool – wystarczy wpisać przykładową frazę i ustawić dowolnie wybrany język, aby uzyskać listę powiązanych fraz.
  • Planer Google Ads – jeśli dysponujesz kontem Google Ads, możesz skorzystać z dostępnego tam planera słów kluczowych.
  • Ubersuggest – przechodząc do zakładki Keyword Overview i wpisując przykładową frazę, otrzymasz listę proponowanych słów kluczowych (Keyword Ideas).

Ciekawym narzędziem jest również Answer the Public, dzięki któremu możesz sprawdzić, o co pytają użytkownicy wyszukiwarki internetowej. Wyniki są pogrupowane w słowa kluczowe wedle pytań „dlaczego”, „gdzie”, „jak” itd. To doskonały sposób na to, aby znaleźć frazy long tail.

słowa kluczowe na stronę internetową

Jak wybrać słowa kluczowe?

Lista fraz kluczowych to dobry początek, ale jej wykorzystanie bez wcześniejszej analizy nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Wybierając słowa kluczowe, należy uwzględnić ich wartości, przede wszystkim liczbę wyszukiwań w skali miesiąca i stopień trudności pozycjonowania (Keyword Difficulty).

Od tego, jakie frazy kluczowe wybierzesz, zależy skuteczność pozycjonowania Twojej strony internetowej. Pamiętaj, aby stworzyć kompleksową sitemapę, a następnie dobrać optymalne słowa do konkretnych podstron i przyszłych wpisów blogowych, odpowiednio dywersyfikując frazy.

wyszukiwarki słów kluczowych

Podsumowanie

Analiza słów kluczowych to złożony proces, który wymaga doświadczenia i wiedzy z zakresu SEO. Nierozważny wybór fraz może spowodować, że Twoja strona internetowa będzie niedostępna dla klientów.

Nie wiesz, jak znaleźć słowa kluczowe dla swojego biznesu? Potrzebujesz skutecznej strategii SEO? Umów się z nami na bezpłatną konsultację, a my przygotujemy dla Ciebie darmową analizę słów kluczowych!

Czym jest CPC i jaka jest jego optymalna wartość? Sprawdź i popraw...

Czym jest Google Tag Manager i czy warto z niego korzystać? Poznaj...

Czym są archetypy marki i dlaczego właściwa strategia komunikacji...

Od tego, jak szybko ładuje się Twoja strona, zależy widoczność...