Google Ads – jak zacząć? Warto zacząć od standardowych form kampanii reklamowych, czyli kampanii produktowej lub kampanii tekstowej. Oczywiście wiele zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć. Kampanię Google trzeba też odpowiednio ustawić, aby nie przepalać budżetu i dotrzeć do właściwej grupy odbiorców.
Przygotowanie do kampanii Google Ads
Umiejętnie skonfigurowane kampanie Google pozwolą Ci osiągnąć wzrost sprzedaży, wygenerować leady i zwiększyć ruch na stronie internetowej. Dlatego warto stworzyć przemyślaną strategię kampanii i przygotować podstawy pod płatną reklamę.
Przygotowanie kampanii Google Ads oznacza przede wszystkim:
- założenie konta Google Ads i jego poprawną konfigurację,
- analizę konkurencji i fraz kluczowych, optymalizację treści (kampania tekstowa),
- analizę konkurencji, optymalizację produktów i przygotowanie feedu produktowego (kampania produktowa),
- konfigurację tagów, które umożliwią śledzenie efektów kampanii.
Konfiguracja kampanii Google
Gdy przygotujesz już podstawy pod reklamy, kolejnym krokiem jest konfiguracja kampanii. To bardzo ważne, aby odpowiednio dobrać strategię ustalania stawek, częstość wyświetlania reklam oraz lokalizację. Nieumiejętne ustawienie kampanii nie przyniesie oczekiwanych efektów, a w wielu przypadkach całkowicie uniemożliwi wyświetlanie reklam.
Przykład? Jeśli świadczysz usługi tylko lokalne, to nieodpowiednia konfiguracja kampanii może spowodować, że Twoje reklamy będą wyświetlały się osobom, które znajdują się setki kilometrów od siedziby Twojej firmy. Efekt? Brak konwersji i przepalony budżet na reklamę.
Ponawiając tytułowe pytanie: Google Ads – jak zacząć, warto rozpocząć od współpracy z odpowiednią agencją marketingową. Ustawienie skutecznej kampanii Google Ads wymaga wiedzy i doświadczenia, dlatego lepiej powierzyć tę kwestię profesjonalistom. Zapraszamy do kontaktu – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!