Blog firmowy – czy warto go prowadzić?

Zdecydowana większość firm posiada obecnie stronę internetową. Niezależnie od zakresu oferowanych usług czy obszaru działalności jest to jeden z najefektywniejszych sposobów dotarcia do klienta. Zakres treści, który na niej prezentujemy, zależy tylko i wyłącznie od nas, a w formach prezentacji możemy wybierać według własnych upodobań. Dziś jednak omówimy bardzo często spotykany element witryny, jakim jest blog firmowy.

Czym tak właściwie jest blog internetowy?

Blog internetowy jest to nic innego jak cyfrowy odpowiednik dziennika, w którym zapisujemy wybrane wydarzenia. Postęp sprawił jednak, że obecnie blog internetowy może pełnić ważniejsze funkcje.

Blog internetowy firmowy

Należy do nich zaliczyć między innymi blog biznesowy lub firmowy, w którym to firmy mogą opisywać swoje usługi. Oprócz usług znajdzie się też miejsce na realizacje, projekty czy inne osiągnięcia, aby zaprezentować je i podkreślić swoją pozycję na rynku.

Skoro wiemy, czym jest blog… Co na tym zyskamy?

O zaletach prowadzenia bloga można pisać bardzo długo, ale są też i takie punkty, których pominięcie byłoby karygodne – to właśnie na nich się dziś skupimy.

Podtrzymanie kontaktu z klientem

Nie od dziś wiadomo, że aby zatrzymać klienta na dłużej, trzeba się nieźle natrudzić. Biorąc pod uwagę niemałą konkurencję, czasami jakość naszych usług może nie wystarczyć, pomimo tego, że wszystko zostało zrealizowane na najwyższym poziomie…

Tu właśnie z pomocą przychodzi blog firmowy. To właśnie za jego pośrednictwem jesteśmy w stanie skierować kilka słów do naszego czytelnika – być może klienta. Co prawda bardzo rzadko zdarza się, że wpis na blogu spowoduje wywołanie bezpośredniej interakcji z klientem, ale jest to bardzo dobry sposób na przypomnienie o sobie.

Blog firmowy pozycjonowanie

Pozycjonowanie naszej strony. Budowa marki i wizerunku

Wyszukiwarki internetowe bardzo lubią nowe treści. Nie tylko Google, praktycznie każda wyszukiwarka podczas indeksowania witryn sprawdza stronę www. Czyni to nie tylko pod kątem technicznym, ale także w kontekście treści.

Zakładając, że artykuły, które publikujemy na naszym blogu, tematycznie dotyczą działalności naszej firmy lub strony internetowej, można zbudować bazę wiedzy, która z czasem będzie w stanie wygenerować niemały ruch przy zerowym nakładzie pracy.

Blog daje możliwość zaprezentowania swojego autorytetu w danej dziedzinie. Może to wywołać pożądane reakcje potencjalnych klientów, którzy jeszcze nie do końca zdecydowali się co do firmy, z której usług chcą skorzystać.

Dopasowanie do określonej grupy odbiorców

Jak często zdarza się, że artykuł, który czytasz dotyczy tematyki, którą nie jesteś zainteresowany? Dokładnie tak – prowadząc blog o określonej tematyce, dotrzemy tylko do tych osób, którymi i my jesteśmy zainteresowani, ale także oni będą zainteresowani tematyką, jaka znajduje się na naszym blogu.

Blog firmowy – grupa odbiorców

Jest to niezwykła i zarazem bardzo ważna cecha bloga. Nie zmarnujemy przecież czasu, materiałów czy środków, aby z trudem dotrzeć do osoby, która po chwili stwierdzi, że nie interesuje ją dana tematyka czy artykuł.

Wady, o których warto pamiętać

Jak każda metoda promowania się w Internecie, tak i blog nie pozostaje rozwiązaniem wolnych od wad. Co tak właściwie jest największym minusem naszego bloga?

Zaangażowanie i systematyczność

W prowadzeniu bloga niezmiernie ważne jest zapewnienie stałego dopływu treści oraz utrzymanie odpowiedniego poziomu jakości tych treści. Nie ma nic gorszego niż przerwy w dostarczaniu nowych materiałów na bloga. Nie tylko dla naszych czytelników, ale także dla wyszukiwarek internetowych. Mogą one wówczas uznać naszą witrynę za mało wartościową lub w nieco lepszym przypadku nieznacznie obniżą jej pozycję. Oczywiście ważne jest, aby treści były na odpowiednim poziomie. Pisaliśmy o tym między innymi w artykule o często popełnianych błędach przy zamieszczaniu treści na stronie internetowej.

Blog firmowy – systematyczność

Kreatywność, jak i trendy

Patrząc z perspektywy czytelnika, artykuł jest wartościowy i potrzebny tylko, gdy jest na bieżąco. Nikt przecież nie chce czytać o wydarzeniach czy trendach z ubiegłego roku. Potrzeby czytelników zmieniają się dynamicznie. Aby za nimi nadążyć, trzeba ciągle pozostawać w temacie i śledzić trendy związane z tematyką naszego bloga. 

Podsumowanie

Bez względu na wady związane z pisaniem bloga firmowego jest on prosty w prowadzeniu. Niemniej wymaga regularnego poświęcenia pewnej ilości czasu.

Zdecydowanie lepiej jest prowadzić bloga, niż go nie mieć. Najlepszym na to dowodem są strony internetowe najbardziej popularnych firm.

Czym jest User Generated Content? Jakie są jego rodzaje i co to oznacza...

Jakie wymiary powinno mieć facebookowe zdjęcie w tle w 2024 roku?...

Dlaczego warto zdecydować się na usługi projektowania graficznego?...

Jak zacząć działania SEO? Podstawą jest oczywiście odpowiednio...