Gra przeglądarkowa

P

Kontekst

Prywatny inwestor z okolic Tarnowa zainspirowany internetową hossą trwającą już kilkanaście lat postanowił wydać własną grę strategiczną osadzoną w klimacie kosmicznych podbojów. Dobranie odpowiedniej mechaniki, zapewnienie fantastycznej grywalności oraz interakcji było nie lada wyzwaniem. Aby sprostać temu, do naszego zespołu na czas projektu dołączył doświadczony projektant mechanik do gier strategicznych i MMORPG.

Wyzwanie

Założenia nowo projektowanej gry:
  • Możliwość budowania oraz ulepszania infrastruktury planet
  • Dowolność w tworzeniu i zarządzaniu flotą, z dużym naciskiem na wysoką jakość mechaniki bitew
  • Stworzenie bot`ów w oparciu o sztuczną inteligencję aby móc szybko testować grywalność oraz zrównoważyć parametry dostępnych dla gracza budynków i statków

Współpraca i wdrożenie

Projekt w pierwszym etapie współpracy zakładał doprowadzenie do wersji produktu MVP:
  • Przygotowanie widoków wszystkich podstron gry
  • Zaprogramowanie podstawowych funkcjonalności - możliwość rozwoju ekonomii
  • Zaprogramowanie funkcjonalności obsługi floty - rekrutacja oraz bitwy
  • Testy oraz parametryzacja
  • Przekazanie wszystkich praw autorskich do produktu Inwestorowi

obraz

Korzyści

Owocna współpraca jest podstawą wytworzenia wysokiej jakości produktu:
  • Programowanie gry było konsultowane na każdym etapie, co dało pełną kontrolę Inwestorowi nad procesem produkcji
  • Współpraca z doświadczonym projektantem gier zaowocowała dodaniem wielu "smaczków", zdarzeń losowych i "eventów" znacznie poprawiających grywalność
  • Gra jest stworzona zgodnie z dobrymi praktykami programistycznymi co umożliwia łatwe rozbudowanie jej w przyszłości

Rozwiązanie

Gra została zaprogramowana w technologiach webowych: HMTL5, CSS3, JS, mySQL, YII2. Celem optymalizacji projektu część modułów została wykonana przy użyciu gotowych bibliotek OpenSource.